GP Austrii: Charles Leclerc pokonuje Maxa Verstappena i wygrywa, a Lewis Hamilton staje na podium | F1 News

Charles Leclerc trzykrotnie wyprzedza Maxa Verstappena w drodze po upragnione zwycięstwo; wyścig Ferrari pogorszyła późna awaria silnika Carlosa Sainza; Lewis Hamilton awansował z ósmej pozycji na trzecią dla Mercedesa; Verstappen prowadzi z Leclercem o 38 punktów w wyścigu o tytuł

Ostatnia aktualizacja: 11/07/22 6:11am

Check out the duel of the Austrian Grand Prix between Charles Leclerc and Max Verstappen.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Zobacz pojedynek z Grand Prix Austrii pomiędzy Charlesem Leclercem a Maxem Verstappenem.

Zobacz pojedynek z Grand Prix Austrii pomiędzy Charlesem Leclercem a Maxem Verstappenem.

Charles Leclerc trzykrotnie wyprzedził Maxa Verstappena na torze, odnosząc błyskotliwe i długo oczekiwane zwycięstwo w GP Austrii, a Lewis Hamilton był trzeci, gdyż nastrój świętowania Ferrari został nadszarpnięty przez dramatyczny pożar silnika Carlosa Sainza.

Leclerc przez siedem wyścigów nie wygrał w F1 2022, ale był dominującym kierowcą w niedzielnym, wciągającym Grand Prix, wyprzedzając Verstappena na początku, a następnie po pierwszym i drugim postoju, aby uzyskać przewagę.

Następnie przetrwał późny problem z niezawodnością przepustnicy, aby wygrać o dwie sekundy.

  • Najnowsza klasyfikacja tytułów mistrzowskich F1 po zwycięstwie Leclerca
  • Hamilton cieszy się z powrotu do zdrowia, gdy Merc 'odrabia’ straty do rywali
  • Sainz o dramatycznym pożarze silnika | 'Bardzo nagły…. trudno to przyjąć”
  • F1 prowadzi dochodzenie w sprawie znęcania się nad fanami podczas GP Austrii | Hamilton „zdegustowany”

„O mój Boże, byłem przerażony, naprawdę byłem przerażony”, powiedział Leclerc przez radio zespołowe. Na temat swojego zwycięstwa dodał: „Zdecydowanie potrzebowałem tego jednego”.

Przewaga Verstappena w tytule wynosi nadal 38 punktów, choć Leclerc jest teraz jego najbliższym tytułowym rywalem po tym, jak Sergio Perez został zmuszony do wycofania się z wyścigu w drugim Red Bullu, po kolizji na pierwszym okrążeniu z Georgem Russellem.

Carlos Sainz's Ferrari burst into flames following an engine failure which ended his race in Austria.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Ferrari Carlosa Sainza stanęło w płomieniach po awarii silnika, która zakończyła jego wyścig w Austrii.

Ferrari Carlosa Sainza stanęło w płomieniach po awarii silnika, która zakończyła jego wyścig w Austrii.

Dzień Ferrari mógł być jeszcze lepszy. Carlos Sainz wyprzedził Verstappena na świeższych oponach, zanim doznał kosztownej awarii silnika.

Samochód Sainza stanął w płomieniach, kiedy się z niego wydostał i była to czwarta awaria mechaniczna Ferrari w tym sezonie.

Dzięki temu Hamilton awansował na trzecie miejsce, a kierowca Mercedesa z ósmego miejsca na starcie pokazał konkurencyjne tempo – wciąż jednak 40 sekund za zwycięzcą wyścigu w szachownicę po wirtualnym samochodzie bezpieczeństwa.

Sergio Perez spins off the track after making contact with the Mercedes of George Russell on the opening lap of the Austrian Grand Prix.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Sergio Perez wypada z toru po kontakcie z Mercedesem George’a Russella na otwarciu

Russell zajął czwarte miejsce w drugim Mercu, pomimo pięciosekundowej kary za zderzenie z Perezem.

Esteban Ocon zajął piąte miejsce dla Alpine, a Mick Schumacher zdobył swoje pierwsze punkty w F1 dzięki szóstemu miejscu dla Haasa.

McLaren miał obu kierowców w punktach na koniec słabego weekendu, a Lando Norris zajął siódme miejsce, mimo że był jednym z trzech kierowców, którzy otrzymali pięciosekundowe kary za naruszenie ograniczeń na torze.

Wyniki wyścigu o GP Austrii: Top 10
1) Charles Leclerc, Ferrari
2) Max Verstappen, Red Bull
3) Lewis Hamilton, Mercedes
4) George Russell, Mercedes
5) Esteban Ocon, Alpine
6) Mick Schumacher, Haas
7) Lando Norris, McLaren
8) Kevin Magnussen, Haas
9) Daniel Ricciardo, McLaren
10) Fernando Alonso, Alpine

Jak Leclerc wznowił walkę o tytuł w Austrii

Leclerc przez trzy miesiące nie wygrał i dwa razy nie stanął na podium przed wyścigiem w Spielbergu, ale w niedzielę był człowiekiem z misją i nawet mistrz świata i lider nie mógł go powstrzymać.

Podczas gdy Verstappen trzymał Leclerca na starcie, Ferrari wydawało się szybsze od Red Bulla przez cały czas, a monakijski kierowca zdołał pozostać w zasięgu DRS, zanim wyprzedził go na 12 okrążeniu.

Charles Leclerc pulled of a sensational move to overtake Max Verstappen to take the lead of the Austrian Grand Prix.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Charles Leclerc wykonał sensacyjny ruch, aby wyprzedzić Maxa Ve

Verstappen zatrzymał się wcześnie i objął prowadzenie, gdy Ferrari zjechało do boksu po 12 okrążeniach, ale Leclerc odrobił sześciosekundowy deficyt, by zbliżyć się i wyprzedzić rywala na 33 okrążeniu.

Verstappen był sfrustrowany tempem swojego samochodu przez radio zespołowe i sekwencja postoju Red Bulla, postoju Ferrari, Leclerc mija Verstappena powtórzyła się później, a Leclerc zdecydowanie wyprzedził go w Zakręcie 3 na 18 okrążeniach.

The best of the action from an epic Austrian Grand Prix as Charles Leclerc took the win.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Najlepsze akcje z epickiego Au

Sainz miał taką samą strategię jak Leclerc i miał DRS na Verstappena przed jego wyjątkowo pechowym DNF. Silnik Sainza wybuchł, a następnie zapalił się, co kosztowało Hiszpana podium po zwycięstwie w GP Wielkiej Brytanii.

„Silnik, silnik… NIE!” powiedział Sainz przez radio zespołu. Później powiedział Sky Sports F1: „Trochę brakuje mi słów”.

Leclerc miał potem swoje własne gremliny związane z niezawodnością, aby wywołać więcej paniki dla fanów Ferrari, ponieważ zgłosił problem z przepustnicą na ostatnich okrążeniach. Verstappen zniwelował różnicę, ale Leclerc utrzymał się na prowadzeniu i wygrał, dzięki czemu ponownie stanął do walki o tytuł.

Charles Leclerc crosses the line first to win the Austrian GP, his first win not starting from pole!

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Ferrari, choć po raz pierwszy w tym sezonie odniosło zwycięstwo z rzędu, z pewnością będzie żałować, że nie odebrało Red Bullowi większej części tytułu.

Epickie wyścigi, starcia i uratowane podium Hamiltona

GP Austrii, finał weekendu po kwalifikacjach i Sprincie, było kolejną świetną reklamą F1 i nowych na 2022 rok bolidów, z wyprzedzaniem na przestrzeni 71 okrążeń.

Najbardziej pamiętne starcia miały miejsce w ekscytującej walce pięciu bolidów o dziewiątą pozycję – ostatecznie wygrał je Norris – podczas gdy najbardziej kontrowersyjne miały miejsce na Zakręcie 4.

Check out this dramatic five-car battle for the eighth spot at the Austrian Grand Prix.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Na pierwszym okrążeniu Perez objechał po zewnętrznej Russella, zanim został przyciśnięty, a następnie przez Mercedesa. Po pit-stopie kontynuował jazdę, ale miał za dużo uszkodzeń i za małe tempo, więc został wycofany.

Sebastian Vettel i Pierre Gasly również spotkali się na tym zakręcie, przy czym kierowca AlphaTauri dał Vettelowi jeszcze mniej miejsca niż Perez wcześniej. Zarówno Gasly, jak i Russell otrzymali pięć sekund kary.

Sebastian Vettel expressed his frustration over team radio after contact with Pierre Gasly caused him to spin off the track.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

(

Hamilton nie brał udziału w wielu starciach koło w koło – minus z Haasem na początku – ale miał dobre tempo w czystym powietrzu i przebił się na czwartą pozycję, gdy Mercedes odzwierciedlał, a nawet przedłużał długie stinty Ferrari.

Po pożarze Sainza zrobiło się trzecie miejsce, które Hamilton i Mercedes przyjęli z radością, doskonale ograniczając szkody – nie po raz pierwszy w tym sezonie – biorąc pod uwagę przewagę tempa Ferrari i Red Bulla.

Lewis Hamilton overtakes the Haas duo of Mick Schumacher and Kevin Magnussen to climb to fourth in Austrian GP.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

„To świetne ożywienie dla nas jako zespołu, aby zdobyć trzecie i czwarte miejsce – powiedział Hamilton. To naprawdę dobre punkty.”

Sezon kontynuowany jest GP Francji w dniach 22-24 lipca, pierwszym z podwójnej czołówki przed letnią przerwą.