By Bob Pockrass
FOX Sports NASCAR Writer
HAMPTON, Ga. – W niedzielę, Chase Elliott stał się drugim kierowcą ze stanu Georgia, który świętował zwycięstwo w Pucharze na Atlanta Motor Speedway.
Drugi? Kierowca Hall of Fame Bill Elliott, ojciec Chase’a.
Chase Elliott zasłużył na to w 260-cio okrążeniowym wyścigu, ponieważ stracił prowadzenie na 19 okrążeń przed końcem i był trzeci podczas restartu na trzy okrążenia przed końcem. Na niecałe dwa okrążenia przed końcem wysunął się na prowadzenie, a na ostatnim okrążeniu zablokował Corey’a Lajoie, co spowodowało, że LaJoie wpadł w ścianę, a w konsekwencji obrócił się.
Ostrzeżenie zostało rzucone, gdy Elliott prowadził na ostatnim okrążeniu, ogłaszając go zwycięzcą.
„Jestem dumny, że jestem stąd, dumny, że wciąż tu mieszkam i jestem wdzięczny, że fani z tego stanu zawsze utrzymywali mnie jako część rodziny”, powiedział Elliott, który mieszka w swoim rodzinnym Dawsonville.(Na koniec dnia jestem tylko fanem Atlanty i Georgii.”
Chase Elliott wygrywa w Atlancie
Chase Elliott wygrał dziki finisz na Atlanta Motor Speedway, ponieważ poważna kraksa zakończyła wyścig pod ostrzeżeniem.
Szukasz więcej treści o NASCAR? Zapisz się na FOX Sports NASCAR Newsletter z Bobem Pockrassem!
Oto trzy wnioski ze szczęśliwego dnia dla fanów wyścigów w Georgii:
Elliott pokazuje hart ducha w zwycięstwie
Elliott miał najlepszy samochód – prowadził przez 96 okrążeń – ale to jak zamknął transakcję na swoim 16-tym zwycięstwie w karierze pokazało jak bardzo rozwinął się jako kierowca.
26-latek, który zdobył tytuł pucharowy w 2020 roku, myślał, że oddał zwycięstwo w zeszłym tygodniu na Road America, gdzie Tyler Reddick wyprzedził go późno, by objąć prowadzenie na torze. Następnie Elliott prawie zobaczył, jak wyścig wymyka się w Atlancie, gdzie miał prawdopodobnie bardziej dominujący samochód niż tydzień wcześniej.
„Kiedy straciliśmy prowadzenie, byłem trochę zaniepokojony, że spadłem zbyt daleko z tyłu na te kilka okrążeń, które pozostały”, powiedział Elliott.
Atlanta, która została zrekonfigurowana poza sezonem z bardziej stromym brzegiem, więc samochody ścigają się w grupach i draftingu, jak to robią w Daytona i Talladega, testuje zdolności umysłowe każdego kierowcy z intensywnym stylem wyścigów.
„Czułem, że mieliśmy lepszy samochód,” powiedział Elliott. „Kiedy to masz, z pewnością chcesz to jak najlepiej wykorzystać. W zeszłym tygodniu nie zrobiłem tego zbyt dobrze.”
LaJoie’s Cinderella story comes up short
LaJoie, który jest 31. w klasyfikacji generalnej z drugorocznym zespołem Spire Motorsports, prowadził w ostatnim restarcie na trzy okrążenia przed końcem na torze, na którym w marcu zanotował swój najlepszy wynik w karierze (piąty).
Ścigając się z Elliottem przez ponad 10 lat i obserwując jak Elliott odnosi znaczące sukcesy, podczas gdy on walczył z niedofinansowanymi zespołami, LaJoie ma zdrowy szacunek dla Elliotta i vice versa.
„Zrobiłem swój ruch i nie wyszło”, powiedział w niedzielę. „On zrobił dobry blok. … Chodziłem do szkoły. To był pierwszy raz, kiedy prowadziłem restart na jednym z tych torów wyścigowych w stylu superspeedway.”
Elliott spodziewał się, że LaJoie wykona odważny ruch, a LaJoie spodziewał się bloku.
„Musiałem być agresywny wobec Coreya na końcu”, powiedział Elliott. „Powiedział mi, że zrobiłby to samo. My wszyscy byśmy to zrobili. To jest właśnie pole, w którym się znajdujesz, kiedy ścigasz się na żużlu.”
Chastain na celowniku
Ross Chastain obrócił Denny’ego Hamlina na 14 okrążeń przed końcem, kiedy walczyli o pozycję, aby potencjalnie zrobić start do liderów.
Chastain i Hamlin mieli zatarg w zeszłym miesiącu na Gateway, a Hamlin był po nim oczywiście skwaszony.
„Każdy ma inny poziom tolerancji, a ja jak wiecie osiągnąłem swój szczyt” – powiedział po wszystkim Hamlin.
Chastain, który ukończył wyścig na drugim miejscu, wziął winę na siebie.
„Wpadłem na niego” – powiedział. „Wpadłem w poślizg i uderzyłem w jego lewy tylny panel.”
Truex, Chastain powodują poważny wypadek w Atlancie
Martin Truex Jr. i Ross Chastain wywołali poważną kraksę podczas Stage 2 w niedzielę na Atlanta Motor Speedway.
Bob Pockrass spędził dekady na relacjonowaniu sportów motorowych, w tym ostatnich 30 Daytona 500s. Dołączył do FOX Sports w 2019 roku po stints w ESPN, Sporting News, magazynie NASCAR Scene i The (Daytona Beach) News-Journal. Śledź go na Twitterze i Instagramie @bobpockrass. Szukasz więcej treści o NASCAR? Zapisz się na FOX Sports NASCAR Newsletter z Bobem Pockrassem!
Dowiedz się więcej z NASCAR Cup Series Śledź swoich ulubieńców, aby otrzymywać informacje o meczach, wiadomościach i nie tylko.
in this topic
Hendrick Motorsports
Spire Motorsports