Verstappen pokonuje Merka i wygrywa w chaosie | Pechowy Hamilton krytykuje strategię

Lewis Hamilton stracił szansę na zwycięstwo przez Safety Cars w GP Holandii, gdyż zajął pechowe czwarte miejsce; Max Verstappen wygrywa przed George’em Russellem, którego Mercedes zjechał na miękkie opony zamiast Hamiltona; Carlos Sainz spada na ósmą pozycję po karze za kolejny błąd Ferrari

Ostatnia aktualizacja: 05/09/22 6:16am

Max Verstappen eases past Lewis Hamilton at the restart following the ending of the safety car at the Dutch Grand Prix

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Max Verstappen wyprzedza Lewisa Hamiltona podczas restartu po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa podczas Grand Prix Holandii

Max Verstappen wyprzedza Lewisa Hamiltona podczas restartu po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa podczas Grand Prix Holandii

Max Verstappen po chaosie strategicznym w Grand Prix Holandii wywalczył zwycięstwo nad Mercedesem, a wściekły Lewis Hamilton spadł z pozycji faworyta na pechową czwartą pozycję.

W absorbujące popołudnie na torze Zandvoort, Hamilton dwa razy wyglądał jakby miał wielką szansę na swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie – przed VSC i po pełnym Safety Car – ale w końcu uderzył w strategię Mercedesa.

Krytycznie, Mercedes zdecydował się zjechać do pit-stopu George’a Russella na miękkich oponach, a nie Hamiltona, pozostawiając ówczesnego lidera wyścigu bezbronnym na średnich oponach do szarżującego Verstappena, który wyprzedził rywala natychmiast po restarcie.

Hamilton passes Sergio Perez, before narrowly avoiding contact with Sebastian Vettel

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Hamilton mija Sergio Pereza, po czym wąsko unika kontaktu z Sebastianem Vettelem
„Nie mogę uwierzyć, że wy mnie człowieku.”

  • GP Holandii: Końcowe wyniki wyścigu
  • Hamilton przeprasza za wściekły wybuch | Merc wyjaśnia strategię „ryzyka”

Wygrywając przed partyzanckim tłumem ubranym na pomarańczowo, Verstappen powiększył swoją przewagę nad konkurencją do 109 punktów przy zaledwie siedmiu wyścigach pozostałych do rozegrania.

Sergio Perez ukończył wyścig na piątym miejscu w drugim Red Bullu, ponieważ Carlos Sainz stracił pozycję – i spadł aż na ósme miejsce – po pięciosekundowej karze za niebezpieczne wypuszczenie samochodu w kolejnym dniu błędów w strategii Ferrari.

There was frustration for Carlos Sainz as he was kept stationary for a lengthy spell during his first pit stop at the Dutch Grand Prix

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Carlos Sainz był sfrustrowany, ponieważ został zatrzymany na dłuższy czas podczas swojego pierwszego p

Fernando Alonso odzyskał siły po trudnych kwalifikacjach, aby być „najlepszym z reszty” dla Alpine, który pokonał McLarena na torze w weekend, kiedy byli zakłopotani poza nim w związku z sagą transferową Oscara Piastri.

Dutch GP Final Result, Top 10
1) Max Verstappen, Red Bull
2) George Russell, Mercedes
3) Charles Leclerc, Ferrari
4) Lewis Hamilton, Mercedes
5) Sergio Perez, Red Bull
6) Fernando Alonso, Alpine
7) Lando Norris, McLaren
8) Carlos Sainz, Ferrari
9) Esteban Ocon, Alpine
10) Lance Stroll, Aston Martin

Jak pechowo Hamilton kosztował pierwsze zwycięstwo w 2022 roku

Verstappen zrobił w niedzielę doniosły i prawdopodobnie kluczowy krok w kierunku drugiej korony kierowców, wygrywając swój czwarty wyścig z rzędu – ale faworyt gospodarzy był naciskany niezwykle mocno przez Mercedesa w wyścigu o mieszanych strategiach.

Hamilton, w międzyczasie, był kosztowany przez różne incydenty wyścigowe, a także prawdopodobnie przez swój własny zespół.

Hamilton makes contact with Carlos Sainz at the start of the Dutch Grand Prix, as Verstappen holds off Charles Leclerc to maintain his lead

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Hamilton ma kontakt z Carlosem Sainzem na początku Du Jednak dziwaczny postój Yuki Tsunody – gdy AlphaTauri miał problemy z oponami, a następnie próbował ponownie podłączyć pasy – spowodował uruchomienie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa i szansę dla Holendra, by zjechać do pit-stopu i nie stracić ogromnej ilości czasu.

Hamilton również się zatrzymał, a Verstappen znów kontrolował sytuację, zanim Valtteri Bottas DNF doprowadził do pełnego samochodu bezpieczeństwa na 15 okrążeniach.

Sky F1's Karun Chandhok analyses the Mercedes' strategy calls during the Dutch Grand Prix, with Lewis Hamilton missing out on a possible victory.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Karun Chandhok ze Sky F1 analizuje M

Verstappen zatrzymał się na miękkich oponach, przez co spadł na trzecie miejsce za dwoma Mercedesami i znów stanął przed trudną perspektywą wyprzedzenia dwóch szybkich samochodów. Wkrótce potem Russell zażądał miękkich opon i jego zespół posłuchał go, dzięki czemu zajął trzecie miejsce, a Hamilton został pozostawiony na średnich oponach.

Hamilton takes the lead as Verstappen pits behind the Safety Car at the Dutch Grand Prix

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Hamilton, uspokoiwszy się nieco, pochwalił mechaników i wynik zespołu, w którym Mercedes wydaje się teraz głównym rywalem Red Bulla.

Lewis Hamilton apologised for criticising Mercedes' strategy over team radio, admitting he was 'on the edge of breaking point with emotions'.

Please use Chrome browser for a more accessible video player

„Po pierwsze, Lewis jest do przodu. Więc zawsze mamy problem z wezwaniem” – powiedział Wolff dla Sky Sports F1, broniąc decyzji.

„Możesz zrobić dwie rzeczy. Możesz zjechać na pit-stop Lewisowi, stracić pozycję względem Verstappena i zostawić George’a na zewnątrz – spieprzone. Możesz zjechać na pit-stop obu – spieprzone.

„Więc warto było zaryzykować.”

Red Bull's Verstappen wins the Dutch Grand Prix in front of his home fans to extend his lead at the top of the drivers' standings

Proszę użyć przeglądarki Chrome dla bardziej dostępnego odtwarzacza wideo

Na 12 okrążeniu Ferrari nie wydawało się gotowe na Sainza, po tym jak Hiszpan zjechał do pit-stopu z trzeciego miejsca i stracił ponad 10 sekund, zanim Perez przejechał po pistolecie na koła.

Później było jeszcze gorzej dla Sainza, ponieważ został niebezpiecznie wypuszczony przed Alonso z Alpine.

Chociaż po restarcie wygrał walkę o piątą pozycję z Perezem, spadł o trzy pozycje dzięki pięciosekundowej karze, którą skrytykował Hiszpan.

Ferrari czeka teraz wielki wyścig – ich domowe GP Włoch, na żywo w Sky Sports F1 w niedzielę, 11 września – pod zwiększoną kontrolą z ich sezonem 2022 rozpadającym się nieco po tak zachęcającym początku.