Testy F1: Co to jest i jak oglądać na Sky Sports

Sezon 2023 Formuły 1 już prawie za nami, ale przed pierwszym wyścigiem nowej kampanii czekają nas trzy kluczowe dni testów przedsezonowych.

Po serii wyszukanych premier bolidów, w tym Red Bulla w Nowym Jorku i Alpine w londyńskim klubie nocnym, nadszedł czas na akcję.

10 zespołów sportowych po raz pierwszy uwolni swoich nowych rywali bez ograniczeń i zacznie się zastanawiać, czy miesiące przygotowań się opłaciły.

  • Przedstawiamy klasę F1 w 2023 roku | Wyjaśnione: Dlaczego tak wiele bolidów jest czarnych
  • Lewis Hamilton na przekór zakazowi FIA: 'Nic mnie nie powstrzyma’
  • Pobierz Sky Sports | Transmisja największych momentów na TERAZ

Wszystkie trzy dni testów, wraz z wszystkimi 23 wyścigami największego w historii sezonu Formuły 1, są transmitowane na żywo na Sky Sports F1.

Co to są testy przed sezonem?

Zespoły Formuły 1 spędzają wiele miesięcy na opracowywaniu bolidu, ale otrzymują tylko bardzo konkretne i ograniczone możliwości wystawienia go na tor przed rozpoczęciem wyścigów.

Ilość dozwolonego czasu na testy była stopniowo zmniejszana przez lata do zaledwie trzech dni, wraz z dwoma 15-kilometrowymi demonstracjami i dwoma 100-kilometrowymi imprezami promocyjnymi, podczas których surowe ograniczenia uniemożliwiają zespołom uzyskanie ogromnych ilości informacji.

The twists and turns of F1 are back. Enjoy the ride live on Sky Sports. Season starts 3rd March!

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Zwroty akcji F1 powracają. Ciesz się jazdą na żywo na Sky Sports. Sezon rozpoczyna się 3 marca!

Zwroty akcji w F1 powracają. Ciesz się jazdą na żywo w Sky Sports. Sezon rozpoczyna się 3 marca!

Podczas gdy przed sezonem 2022, w związku z wprowadzeniem radykalnych nowych przepisów projektowych, przeprowadzono dodatkowy trzydniowy test w Barcelonie, w tym roku powróciły jednorazowe trzydniowe wydarzenia.

Sesje mają na celu umożliwienie zespołom rozwiązanie najważniejszych problemów przed rozpoczęciem sezonu, co przede wszystkim daje szansę na zapewnienie niezawodności samochodów w przypadku maksymalnego obciążenia i zapobiega możliwości serii awarii mechanicznych i wycofania się z wyścigu otwierającego sezon.

Gdy zespoły osiągną niezawodność, mogą zacząć doskonalić swoje ustawienia i dokonywać korekt, aby uzyskać maksymalną możliwą wydajność, jednocześnie pracując nad obszarami, na których należy się skupić, aby ulepszyć je przed wyścigiem inauguracyjnym, który w tym przypadku odbędzie się zaledwie osiem dni później.

Former F1 world champion, Jenson Button says he expects Red Bull, Ferrari and Mercedes to all battle it out for the drivers' and constructors' titles in 2023

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Dla

Testy odbędą się w Bahrajnie w ciągu trzech kolejnych dni, zaczynając od czwartku, 23 lutego, a kończąc w sobotę, 25 lutego.

Każdy dzień będzie podzielony na dwie sesje, z których pierwsza rozpocznie się o 7 rano GMT (10 rano czasu lokalnego) i potrwa cztery godziny.

Potem nastąpi godzinna przerwa, zanim samochody wrócą na tor o 12:00 GMT (3:00 czasu lokalnego), a druga sesja będzie trwała cztery i pół godziny, czyli po zachodzie słońca i będzie odzwierciedlała wspaniałe nocne warunki, w których odbędzie się wyścig otwierający sezon.

The Bahrain International Circuit provides a stunning setting for pre-season testing

Bahrain International Circuit zapewnia wspaniałe warunki do testów przedsezonowych

Bahrain International Circuit ma sens jako miejsce testów, biorąc pod uwagę jego status gospodarza wyścigu otwierającego kalendarz F1, który w tym roku odbędzie się 5 marca.

Tor w Sakhir ma zarówno długie proste, jak i trudne, ciasne zakręty, które dają zespołom możliwość przetestowania różnych aspektów ich samochodów.

Upał w ciągu dnia, wraz z prawdopodobnymi podmuchami wiatru, które spowodują nawiewanie piasku na tor, stanowią dodatkowe wyzwanie zarówno dla kierowców, jak i inżynierów.

Co nowego w bolidach?

Podczas gdy nie ma rewizji zasad na przyszły rok, jak to miało miejsce w 2022, są subtelne zmiany w zasadach i bolidach, które zespoły mogą wykorzystać.

Najbardziej zauważalną jest wyższa wysokość jazdy. To zasadniczo podnosi samochody wyżej od ziemi, aby pomóc zredukować zjawisko „porpoisingu”, które dotknęło zespoły – w szczególności Mercedesa – w 2022 roku.

Mercedes launch the W14 with hopes it will have the correct ‘DNA’ to compete and battle for the Formula One title in 2023

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Jest też dodatkowy czujnik, który skutecznie monitoruje zatonięcie.

Chociaż są to zmiany głównie ze względów bezpieczeństwa i oczekuje się, że początkowo będą kosztować zespoły czas ze względu na sztywniejszą podłogę, to mogą również zawęzić pole z wyższą wysokością jazdy, która uważana jest za kluczową dla bolidów Red Bulla i Ferrari w 2023 r.

Pozostałe zmiany w bolidach dotyczą zakazu stosowania konstrukcji takich jak tylne skrzydło Astona Martina i przednie skrzydło Mercedesa od 2023 r. oraz więcej dodatków bezpieczeństwa.

Na przykład obręcze kół zostały wzmocnione po dramatycznym wypadku Zhou Guanyu na torze Silverstone w zeszłym roku.

Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Podczas każdej sesji na torze będzie znajdował się tylko jeden samochód z każdego zespołu, co ograniczy ruch na torze. Większość zespołów da swoim kierowcom po jednej sesji każdego dnia, ale niektóre mogą zdecydować się na inny podział czasu lub dać czas na jazdę kierowcom rezerwowym.

Samochody mogą jeździć tak dużo jak chcą podczas każdej sesji i mają dostęp do wszystkich pięciu mieszanek opon Pirelli, które będą używane w sezonie.

Teams will use fluorescent flow-vis paint to test their cars

Zespoły będą używać fluorescencyjnej farby flow-vis do testowania swoich samochodów

Prawdopodobnie zobaczysz zespoły, które nieco zepsują wspaniałe projekty swoich nowych bolidów za pomocą fluorescencyjnej farby flow-vis, która jest używana do wizualizacji przepływu powietrza nad karoserią samochodu.

Inną przyciągającą wzrok cechą, którą można zobaczyć są aerodynamiczne grabie, które zawierają czujniki zaprojektowane do pomiaru struktur przepływu poza ciałem, lub w prostych słowach, gdzie powietrze idzie po uderzeniu w pewne części samochodu.

Oba narzędzia pozwalają zespołom zebrać dalsze zrozumienie swoich samochodów i potencjalnie dokonać dalszych ulepszeń, czy to w formie ulepszeń, czy po prostu ustawień.

Aerodynamic rakes are used at testing to gather data

Aerodynamiczne grabie są używane podczas testów do zbierania danych

Do tabeli czasów, zwłaszcza w początkowej fazie trzech dni, należy podchodzić z ostrożnością. Niektórzy kierowcy mogą koncentrować się na dłuższych przejazdach lub testować konkretny aspekt swojego samochodu, podczas gdy inni chcą przejechać szybsze okrążenia.

Nieuniknione jest również „sandbagging”, czyli zespoły nie chcące ujawniać swojego prawdziwego tempa rywalom przed wyścigiem otwarcia.

Dużym zainteresowaniem będzie cieszyło się to, jak poradzi sobie panujący mistrz Max Verstappen i jego zespół Red Bull, a także ich najbardziej prawdopodobni rywale, Ferrari i Mercedes, którzy mają nadzieję zapewnić Lewisowi Hamiltonowi samochód zdolny do walki o rekordowy, ósmy tytuł kierowcy.

Kto kiedy prowadzi?

Twitter Ze względu na ustawienia zgody, nie możesz oglądać tego Opcje prywatności

Skład kierowców podczas testów przedsezonowych

Jak oglądać i śledzić testy

Możesz oglądać relację na żywo z każdej minuty testów przedsezonowych na Sky Sports F1, wraz z codziennym opakowaniem i specjalnym testowym wydaniem Ted’s Notebook.

Pełny harmonogram telewizyjny jest następujący:

Thursday 23 February

Session One – 06:50am-11am
Session Two – 11:50am-4:30pm
Testing Wrap – 8pm-8:30pm
Ted’s Testing Notebook – 8:30pm-9pm

Friday 24 February

Session One – 06:50am-11am
Session Two – 11:50am-4:30pm
Testing Wrap – 8pm-8:30pm
Ted’s Testing Notebook – 8:30pm-9pm

Saturday 25 February

Session One – 06:50am-11am
Session Two – 11:50am-4:30pm
Testing Wrap – 8pm-8:30pm
Ted’s Testing Notebook – 8:30pm-9pm

Będą również regularne aktualizacje podczas testów w Sky Sports News, z reporterem Craig Slater w Bahrajnie na bieżąco, co dzieje się na torze i poza nim.

Wreszcie, każdy moment testów można śledzić tutaj, w Sky Sports App i na stronie internetowej, dzięki blogowi na żywo, który zapewni aktualizacje i najlepsze materiały wideo.

Zespół