Szef Ferrari Mattia Binotto odpowiada na kpinę Nico Rosberga z „strategii F3” po błędzie w GP Holandii | F1 News

Nico Rosberg w Sky Sports F1 powiedział, że Ferrari musi dokonać zmian i że zespoły Formuły 2 i Formuły 3 mają lepszą strategię, ale Mattia Binotto uderzył w tył; F1 zmierza do Włoch w następny weekend z wszystkimi sesjami na żywo na Sky Sports F1 od 9 do 11 września

Ostatnia aktualizacja: 05/09/22 11:19am

There was frustration for Carlos Sainz as he was kept stationary for a lengthy spell during his first pit stop at the Dutch Grand Prix

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Carlos Sainz był sfrustrowany, ponieważ został zatrzymany na dłuższy czas podczas pierwszego pit stopu w Grand Prix Holandii

Carlos Sainz był sfrustrowany, ponieważ podczas pierwszego pit stopu w Grand Prix Holandii został zatrzymany na dłuższy czas

Szef Ferrari Mattia Binotto bronił swojego zespołu w odpowiedzi na ostrą krytykę Nico Rosberga dotyczącą ich strategii, nalegając, że nie dokonają zmian personalnych, mimo że przyznali, że ich ostatni błąd był „bałaganem”.

W 14. wyścigu sezonu usianego błędami strategicznymi, Ferrari poddało Carlosa Sainza 12-sekundowemu pit-stopowi na początku wyścigu, a później niebezpiecznie wypuściło Hiszpana, co doprowadziło do pięciosekundowej kary.

Przemawiając po tym na antenie Sky Sports F1, pundit i mistrz świata z 2016 roku Nico Rosberg podkreślił, że zespół musi dokonać zmian i powiedział, że „nawet zespoły Formuły 2 lub Formuły 3 wykonują lepszą pracę przy swojej strategii”.

  • Sprawozdanie z wyścigu: Verstappen wygrywa chaotyczne GP Holandii
  • Grand Prix Holandii – jak to się stało
  • GP Holandii: Końcowy wynik wyścigu

„Nie będziemy zmieniać ludzi, to prosta odpowiedź dla Rosberga,” powiedział Binotto na wieść o uwagach Rosberga.

„Ważniejsza jest po prostu stabilność i upewnienie się, że poprawiamy się z wyścigu na wyścig. Mamy świetny zespół, nie mam co do tego wątpliwości.”

Ferrari boss Mattia Binotto believes they are not exploiting the full potential of the car, and insists he is less concerned by the mistake in Carlos Sainz's pit stop

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Szef Ferrari Mattia Binotto wierzy, że th Po wyścigu Sergio Perez przejechał po pistolecie na koła zespołu Ferrari.

Na pit wallu Binotto powiedział Sky Sports F1, że strategia była „bałaganem” i wynikała z „bardzo późnego wezwania” do zjazdu do pitu.

„Lewis (Hamilton) przygotowywał podcięcie”, dodał później.

„To było zbyt późne wezwanie, więc nie mieliśmy czasu na reakcję. Jestem pewien, że możemy się poprawić w przyszłości. To mnie mniej martwi niż tempo samochodu.”

Carlos Sainz says the team need to stop making mistakes if they are to compete with the Red Bulls for the championship next season

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Carlos Sai To nie jest możliwe. Nawet zespoły Formuły 2 lub Formuły 3 wykonują lepszą pracę przy strategii i pit stopach niż Ferrari.

Lewis Hamilton makes contact with Carlos Sainz at the start of the Dutch Grand Prix, as Max Verstappen holds off Charles Leclerc to maintain his lead

Proszę użyć przeglądarki Chrome dla bardziej dostępnego odtwarzacza wideo

W pewnym momencie naprawdę muszą zacząć wprowadzać zmiany.

„Poza tym, ich samochód jest teraz trochę poza tempem, zwłaszcza w wyścigu. Widzieliśmy to w Spa, widzieliśmy to ponownie tutaj, zaczynają tracić. Muszą więc upewnić się, że rozwijają samochód w dobrym kierunku.

„Jedną z rzeczy, o których ludzie często mówią jest to, że Binotto jest technikiem. Więc czasami możesz zasugerować, że potrzebujesz wspólnego zespołu kierowniczego, w którym jeden jest technikiem, a drugi menadżerem biznesu i menadżerem ludzi.

„Nie znam Binotto wystarczająco dobrze, ale w każdym razie, musi on dokonać pewnych zmian personalnych, ponieważ czuję, że to po prostu dzieje się zbyt źle.

„Kiedy komentujemy, po prostu czekamy na to, co się stanie w tej chwili, ponieważ po prostu wiemy, że wkrótce pojawi się kolejny błąd ze strony Ferrari, a to nie jest dobre, więc oni naprawdę muszą dokonać pewnych fundamentalnych zmian w swoim personelu lub jak ludzie tam pracują.”