Premiery Formuły 1: AlphaTauri ujawniają nowy wygląd na sezon 2023 | F1 News

AlphaTauri staje się czwartym zespołem, który ujawnia swój nowy wygląd na sezon 2023, z AT04 wyposażonym w czerwony kolor, aby zaznaczyć partnerstwo z nowym sponsorem PKR Orlen; debiutant F1 Nyck de Vries dołącza do Yuki Tsunoda w zespole, który stara się poprawić rozczarowujące dziewiąte miejsce z zeszłego sezonu

Ostatnia aktualizacja: 14/02/23 6:00pm

AlphaTauri have revealed their new livery for the 2023 Formula 1 season.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

AlphaTauri ujawniło swoje nowe livery na sezon 2023 Formuły 1.

AlphaTauri ujawniło swoje nowe livery na sezon 2023 Formuły 1.

AlphaTauri ujawniły swoje nowe liweracje na sezon 2023 Formuły 1 podczas efektownej premiery w Nowym Jorku.

Ich AT04 ma podobny wygląd do swojego poprzednika, z główną zmianą polegającą na dodaniu czerwonego koloru, przede wszystkim na tylnym skrzydle, aby odzwierciedlić ich współpracę z nowym sponsorem PKN Orlen.

Sobotnie ujawnienie liweracji miało miejsce na Manhattanie wraz z premierą kolekcji AlphaTauri Fashion na sezon 2023 jesień/zima, co zbiegło się z nowojorskim tygodniem mody.

  • Sezon startowy F1: Dotychczasowe ujawnienia i co dalej
  • F1 2023: Testy przedsezonowe i daty wyścigów

„Jak wiemy, Formuła 1 odnotowała ogromny wzrost popularności dzięki takim programom jak Netflix i media społecznościowe w ciągu ostatnich kilku lat” – powiedział dyrektor zespołu AlphaTauri Franz Tost.

„Jest więc niezwykle ważne, abyśmy nadal rozwijali się na tym rynku, dlatego cieszę się, że mogliśmy zaprezentować nasze barwy 2023 dziś w Nowym Jorku, aby pokazać nasze uznanie dla amerykańskiej publiczności.”

Twitter Ze względu na Twoje preferencje dotyczące zgody, nie możesz oglądać tego Opcje prywatności

Siostrzany zespół Red Bulla ma nadzieję odbić się od rozczarowującej kampanii 2022, w której zajął dziewiąte miejsce w mistrzostwach konstruktorów.

Włoski zespół powitał w 2023 roku debiutanta w F1, Nycka de Vriesa, po odejściu Pierre’a Gasly’ego do Alpine, podczas gdy Yuki Tsunoda pozostaje w zespole na swój trzeci sezon w sporcie.

„Świetnie się bawiłem w tym tygodniu w Nowym Jorku, a także wspaniale było uczestniczyć w dzisiejszym wydarzeniu, to takie fajne tło zarówno dla kolekcji mody, jak i dla naszego nowego 2023 lingua,” powiedział Tsunoda.

„Klasyczne kolory Scuderia AlphaTauri wyglądają świetnie obok nowych ubrań i nie mogę się doczekać, aby wypróbować oba w tym sezonie!”

De Vries w końcu dostał swoją szansę w F1 po odczekaniu czasu jako kierowca rezerwowy Mercedesa, a także dał swoją pieczęć aprobaty dla nowego wyglądu zespołu na 2023 rok.

„Uwielbiam brać udział w moim pierwszym wydarzeniu jako kierowca Scuderia AlphaTauri, możliwość reprezentowania marki na Nowojorskim Tygodniu Mody była dla mnie niezwykle wyjątkowa i naprawdę pokazała mi, o co chodzi w tej marce” – powiedział De Vries.

„Livery wyglądają świetnie i widać, jak elegancka kolekcja A/W zainspirowała je, więc nie mogę się doczekać, aby zobaczyć je na torze.”

Twitter Ze względu na Twoje preferencje dotyczące zgody, nie możesz oglądać tego Opcje prywatności

AlphaTauri nie potwierdziła jeszcze, kiedy AT04 po raz pierwszy pojawi się na torze, przy czym oczekuje się, że testowanie odbędzie się przed rozpoczęciem testów przedsezonowych w Bahrajnie 23 lutego.

Testy przedsezonowe są transmitowane na żywo przez Sky Sports F1 od 23 do 25 lutego, podobnie jak każdy trening, kwalifikacje i wyścig Formuły 1. Otwarcie sezonu to Grand Prix Bahrajnu 5 marca.

The twists and turns of F1 are back. Enjoy the ride live on Sky Sports. Season starts 3rd March!

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Zwroty akcji F1 powracają. Ciesz się jazdą na żywo na Sky Sports. Sezon rozpoczyna się 3 marca!

Zwroty akcji w F1 powracają. Ciesz się jazdą na żywo w Sky Sports. Sezon rozpoczyna się 3 marca!

Jak AlphaTauri planuje poprawić się po rozczarowującym 2022 roku

AlphaTauri doznała ogromnego rozczarowania w 2022 roku, zdobywając zaledwie 35 punktów w mistrzostwach konstruktorów, gdy zajęli przedostatnie miejsce, co stanowiło znaczny spadek w stosunku do szóstego miejsca, które zajęli sezon wcześniej.

Dyrektor techniczny zespołu, Jody Egginton, nalega, że wykorzystali wnioski z nieudanego testu AT03, aby tym razem stworzyć bardziej konkurencyjnego rywala.

„Wiele nauczyliśmy się z AT03 w trakcie jego rozwoju i wiele z tego, czego się nauczyliśmy, poszło naprzód w ogólnym układzie AT04, aby zająć się niektórymi słabościami, które zidentyfikowaliśmy z zeszłorocznego samochodu,” powiedział Egginton.

„W prostych słowach, brakowało nam trochę siły docisku w porównaniu do naszych głównych konkurentów i była możliwość redukcji masy.”

Tymczasem dyrektor zespołu Tost spodziewa się, że ciasne pole w 2023 roku może być korzystne dla AlphaTauri.

AlphaTauri w F1 2023

„Oczywiście trzy duże zespoły nadal mają przewagę ze względu na swoją infrastrukturę, ze strony personelu, ale jestem całkiem przekonany, że w 2023 roku samochody będą znacznie bardziej wyrównane.

„Ponadto, podczas gdy (Max) Verstappen zdobył mistrzostwo dość wcześnie w sezonie w zeszłym roku, nie spodziewam się, że w tym roku jeden kierowca będzie miał tak dużą przewagę i wygra tak wcześnie. Myślę, że stanie się to walka, która będzie trwała do końca sezonu. To jest to, co fani, widzowie i my wszyscy chcemy zobaczyć.”

Co nowego w samochodach na 2023 rok?

Podczas gdy nie ma rewizji zasad na przyszły rok, jak to miało miejsce w 2022 roku, są subtelne zmiany w zasadach i samochodach, które zespoły mogą wykorzystać.

Najbardziej zauważalną jest wyższa wysokość jazdy. Jest to zasadniczo podniesienie samochodów wyżej od ziemi, aby pomóc zredukować zjawisko odbijania się „porpoisingu”, które dotknęło zespoły – przede wszystkim Mercedesa – w 2022 roku.

Odbywa się to poprzez podniesienie krawędzi podłogi i gardzieli, podczas gdy krawędź dyfuzora również została usztywniona. Jest też dodatkowy czujnik, który ma skutecznie monitorować porpoising.

F1 2023: Kiedy ujawnione zostaną nowe bolidy?

Choć są to rozwiązania głównie ze względów bezpieczeństwa i oczekuje się, że początkowo będą kosztować zespoły czas ze względu na sztywniejszą podłogę, to mogą również zawęzić pole z wyższą wysokością jazdy, która uważana jest za kluczową dla bolidów Red Bulla i Ferrari w 2023 roku.

Inne zmiany w samochodach dotyczą zakazu stosowania takich konstrukcji jak tylne skrzydło Astona Martina i przednie skrzydło Mercedesa od 2023 roku, a także więcej dodatków zwiększających bezpieczeństwo.

Na przykład obręcze kół zostały wzmocnione po dramatycznym wypadku Zhou na Silverstone w zeszłym roku.

Kierowca Yuki Tsunoda
Kierowca