AlphaTauri staje się czwartym zespołem, który ujawnia swój nowy wygląd na sezon 2023, z AT04 wyposażonym w czerwony kolor, aby zaznaczyć partnerstwo z nowym sponsorem PKR Orlen; debiutant F1 Nyck de Vries dołącza do Yuki Tsunoda w zespole, który stara się poprawić rozczarowujące dziewiąte miejsce z zeszłego sezonu
Ostatnia aktualizacja: 14/02/23 6:00pm
Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo
AlphaTauri ujawniło swoje nowe livery na sezon 2023 Formuły 1.
AlphaTauri ujawniły swoje nowe liweracje na sezon 2023 Formuły 1 podczas efektownej premiery w Nowym Jorku.
Ich AT04 ma podobny wygląd do swojego poprzednika, z główną zmianą polegającą na dodaniu czerwonego koloru, przede wszystkim na tylnym skrzydle, aby odzwierciedlić ich współpracę z nowym sponsorem PKN Orlen.
Sobotnie ujawnienie liweracji miało miejsce na Manhattanie wraz z premierą kolekcji AlphaTauri Fashion na sezon 2023 jesień/zima, co zbiegło się z nowojorskim tygodniem mody.
- Sezon startowy F1: Dotychczasowe ujawnienia i co dalej
- F1 2023: Testy przedsezonowe i daty wyścigów
„Jak wiemy, Formuła 1 odnotowała ogromny wzrost popularności dzięki takim programom jak Netflix i media społecznościowe w ciągu ostatnich kilku lat” – powiedział dyrektor zespołu AlphaTauri Franz Tost.
„Jest więc niezwykle ważne, abyśmy nadal rozwijali się na tym rynku, dlatego cieszę się, że mogliśmy zaprezentować nasze barwy 2023 dziś w Nowym Jorku, aby pokazać nasze uznanie dla amerykańskiej publiczności.”
Twitter Ze względu na Twoje preferencje dotyczące zgody, nie możesz oglądać tego Opcje prywatności
Siostrzany zespół Red Bulla ma nadzieję odbić się od rozczarowującej kampanii 2022, w której zajął dziewiąte miejsce w mistrzostwach konstruktorów.
Włoski zespół powitał w 2023 roku debiutanta w F1, Nycka de Vriesa, po odejściu Pierre’a Gasly’ego do Alpine, podczas gdy Yuki Tsunoda pozostaje w zespole na swój trzeci sezon w sporcie.
„Świetnie się bawiłem w tym tygodniu w Nowym Jorku, a także wspaniale było uczestniczyć w dzisiejszym wydarzeniu, to takie fajne tło zarówno dla kolekcji mody, jak i dla naszego nowego 2023 lingua,” powiedział Tsunoda.
„Klasyczne kolory Scuderia AlphaTauri wyglądają świetnie obok nowych ubrań i nie mogę się doczekać, aby wypróbować oba w tym sezonie!”
De Vries w końcu dostał swoją szansę w F1 po odczekaniu czasu jako kierowca rezerwowy Mercedesa, a także dał swoją pieczęć aprobaty dla nowego wyglądu zespołu na 2023 rok.
„Uwielbiam brać udział w moim pierwszym wydarzeniu jako kierowca Scuderia AlphaTauri, możliwość reprezentowania marki na Nowojorskim Tygodniu Mody była dla mnie niezwykle wyjątkowa i naprawdę pokazała mi, o co chodzi w tej marce” – powiedział De Vries.
„Livery wyglądają świetnie i widać, jak elegancka kolekcja A/W zainspirowała je, więc nie mogę się doczekać, aby zobaczyć je na torze.”
Twitter Ze względu na Twoje preferencje dotyczące zgody, nie możesz oglądać tego Opcje prywatności
AlphaTauri nie potwierdziła jeszcze, kiedy AT04 po raz pierwszy pojawi się na torze, przy czym oczekuje się, że testowanie odbędzie się przed rozpoczęciem testów przedsezonowych w Bahrajnie 23 lutego.
Testy przedsezonowe są transmitowane na żywo przez Sky Sports F1 od 23 do 25 lutego, podobnie jak każdy trening, kwalifikacje i wyścig Formuły 1. Otwarcie sezonu to Grand Prix Bahrajnu 5 marca.
Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo
Zwroty akcji w F1 powracają. Ciesz się jazdą na żywo w Sky Sports. Sezon rozpoczyna się 3 marca!
Jak AlphaTauri planuje poprawić się po rozczarowującym 2022 roku
AlphaTauri doznała ogromnego rozczarowania w 2022 roku, zdobywając zaledwie 35 punktów w mistrzostwach konstruktorów, gdy zajęli przedostatnie miejsce, co stanowiło znaczny spadek w stosunku do szóstego miejsca, które zajęli sezon wcześniej.
Dyrektor techniczny zespołu, Jody Egginton, nalega, że wykorzystali wnioski z nieudanego testu AT03, aby tym razem stworzyć bardziej konkurencyjnego rywala.
„Wiele nauczyliśmy się z AT03 w trakcie jego rozwoju i wiele z tego, czego się nauczyliśmy, poszło naprzód w ogólnym układzie AT04, aby zająć się niektórymi słabościami, które zidentyfikowaliśmy z zeszłorocznego samochodu,” powiedział Egginton.
„W prostych słowach, brakowało nam trochę siły docisku w porównaniu do naszych głównych konkurentów i była możliwość redukcji masy.”
Tymczasem dyrektor zespołu Tost spodziewa się, że ciasne pole w 2023 roku może być korzystne dla AlphaTauri.
AlphaTauri w F1 2023
Kierowca | Yuki Tsunoda |
---|---|
Kierowca |