Phyrexianie, pod dowództwem Elesh Norn są gotowi podbić całe Multiwersum. Phyrexia z powodzeniem najechała płaszczyznę Mirrodin, a teraz walczy wszędzie. Aby podróżować przez Multiwersum, aktywowała swoją najpotężniejszą broń: Frangireami, Drzewo Inwazji. Przez jego rozłożyste gałęzie Phyrexianie wysyłają swoje mechaniczne legiony, by przekształcić wszystkie płaszczyzny. Od Kamigawy po Ikorię, zaraza rozprzestrzenia się, a sękate gałęzie Frangireami przebijają powierzchnię każdej płaszczyzny. Stawka nigdy nie była wyższa i każdy powstaje w obronie swojej ziemi. Ale który plan przetrwa inwazję, a który nie? To jest imponujące założenie narracyjne nowego rozszerzenia do Magic: The Gathering The Advancement of Machines, zestawu zamykającego ten epicki cykl narracyjny, w którym bohaterowie multiversum stanęli w obliczu Nowej Phyrexii bardziej zaciekłej niż kiedykolwiek. Oprócz narracji, którą omówimy bardziej szczegółowo później, z tym nowym zestawem przychodzi mechanika przeznaczona do zrewolucjonizowania sposobu, w jaki Magic jest rozgrywany w najbliższej przyszłości.
Jak działa nowa mechanika Advanced Machines
To nowe rozszerzenie Magic The Gatheirng wprowadza nie jedną, ale trzy nowe mechaniki, w tym nowy typ karty: Bitwa.
Karty Bitwy to zupełnie nowy typ kart wprowadzony w Postępie Maszyn. Reprezentują inwazję Phyrexii na multiwersum i daremną obronę najeźdźców. W The Advance of Machines karty Bitwy to dwustronne karty, które się przekształcają.
Fronte
Jak rozpocząć Bitwę
- Karty bitewne mogą być rzucane podczas swojej fazy głównej, jeśli stos jest pusty, tak samo jak stwory, sorcerie i inne zaklęcia niebędące zaklęciami natychmiastowymi.
- Każda Bitwa wchodzi do gry z liczbą liczników obrony na niej równą jej wartości obrony, która znajduje się w prawym dolnym rogu na awersie karty. Wartość ta wskazuje, ile obrażeń będzie potrzebnych do pokonania bitwy. Tak jak planeswalkers, bitwy mogą być atakowane i zadawać obrażenia . Ale w przeciwieństwie do planeswalkerów, ogólnym pomysłem nie jest rzucanie ich, ochrona i nadzieja, że pozostaną w grze. Si lotta per eliminarle.
Retro
Ochrona i atakowanie bitwy
- Podtyp karty Bitwy zawiera zasady dotyczące tego, jak można ją zaatakować. Ponieważ każda bitwa w tym rozszerzeniu ma podtyp Oblężenie, wszystkie zachowują się zgodnie z tymi samymi zasadami. Kiedy bitwa oblężnicza wchodzi do gry, jej kontrolerwybiera przeciwnika jako swojego obrońcę. Wszyscy gracze oprócz obrońcy mogą go zaatakować.
- Tylko obrońca bitwy może blokować stworyatakujące go. Należy uważać, aby nie pomylić obrońcy z kontrolerem. Kontroler w rzeczywistości będzie atakował kontrolowane przez siebie bitwy: po raz pierwszy w Magicu będziesz mógł atakować własne permanenty.
- Jednakże, walki są również podatne na więcej niż tylko obrażenia bojowe. Niektóre zaklęcia i zdolności mogą konkretnie wskazywać, że powodują zadawanie obrażeń bojowych. Dodatkowo, każde zaklęcie lub umiejętność, która wskazuje „dowolny cel” może być celem bitwy.
Pokonaj bitwę
- Wszelkie obrażenia zadane bitwie powodują usunięcie z niej tylu żetonów obrony. Kiedy ostatni licznik obrony zostanie usunięty z bitwy oblężniczej, bitwa zostaje pokonana i wyzwalana jest zdolność.
- Kiedy ta zdolność się rozwiązuje, kontroler bitwy wygasza ją; następnie, rzuca tył karty z wygnania, nie płacąc jej kosztu many.
Jak działa nowa mechanika Wzmocnienia – Siły broniące swoich rodzinnych światów nie walczą same. Wzmocnienie to nowa zdolność wyzwalana, która pozwala istotom pomóc przyjacielowi, a nawet sobie, jeśli zajdzie taka potrzeba.
- Kiedykolwiek stworzenie z Reinforce wchodzi na pole bitwy, kładziesz tyle samo +1/+1 counterów na docelowym stworzeniu. Jeśli docelowa istota nie jest tą, która właśnie weszła do gry, ta istota otrzymuje również wszystkie zdolności oryginalnej istoty wymienione w sekcji Reinforce, do końca tury.
Jak działa nowa mechanika Incubate – Incubate to nowe słowo kluczowe, które pozwala tworzyć pionki Incubatorów.
- Żeton Inkubatora to nowy domyślny typ żetonu, który dołącza do takich jak Żywność i Skarb. Jest to dwustronny żeton, który ulega transformacji.
- Żeton Inkubatora to bezbarwny żeton artefaktu z napisem „{2}: Przekształć ten artefakt„. Tylna ściana to 0/0 bezbarwne stworzenie artefaktowe z Phyrexii. Instrukcja inkubacji będzie zawierać liczbę wskazującą ile liczników +1/+1 należy umieścić na żetonie Inkubatora. Te żetony nie są zbyt użyteczne, dopóki żeton jest odwrócony frontem do góry, ale świetnie się sprawdzą w utrzymaniu przy życiu artefaktowego stwora Phyrexii po jego przemianie.
Jak działa Planechase – To ważna cecha Commander decków z The Advanced Machines. W poprzednim decku zdolności chaosu miały warunek aktywacji „Whenever you roll [CAOS]„. Począwszy od The Advancement of Machines, warunek ten został zastąpiony przez „Whenever chaos„. Jeśli chodzi o planarną matrycę, nic się nie zmieniło; toczenie [CAOS] nadal będzie powodować aktywację tych zdolności. Istnieją jednak sposoby na uruchomienie tych zdolności , które w ogóle nie obejmują planarnej matrycy .
Historia postępu maszyn
Siły Elesh Norn najeżdżają Multiwersum. Znak Phyrexian tworzy się na wszystkich jego ziemiach. Ale nie obawiaj się, bo na horyzoncie jest nadzieja. Te płaszczyzny są domami bohaterów, którzy zbierają się zewsząd, by chronić swoje ojczyzny: Planeswalkers z całego multiversum łączą się, by odeprzeć Phyrexian. Gdy ta epicka historia osiągnie swój punkt kulminacyjny, znajome twarze okażą się kluczowe dla upadku Elesh Norn. Wśród nich jest Wrenn, dryad, która wywrze swój wpływ na sam rdzeń mocy The Advance of Machines. Seal from Existence popisuje się mocą swojej magii żywiołów i intensywnością determinacji. Połączenie z Drzewem Inwazji da Wrennowi bezprecedensową moc; użyje jej, by sięgnąć przez ślepe wieczności i dotrzeć do Teferi. Dzięki temu połączeniu transcendentna wiadomość powędruje do doczesnego pielgrzyma. Ostatkiem sił przeciwstawi się on niemożliwemu, przywracając do życia cały Zhalfir. Pomocą w wykonaniu zadania jest anioł Elspeth. Odrodzona jako anioł, Elspeth powraca, by walczyć ze swoimi największymi lękami i źródłem koszmarów: Elesh Norn i hordą Phyrexii. Jej powrót zmieni losy bitwy. Musi. Albo wszystko jest stracone.
Kluczowe daty dla Magic: The Advancement of Machines
5 kwietnia: Pełna galeria zdjęć kart ujawniona
14-20 kwietnia: Wydarzenia przedpremierowe w sklepach
18 kwietnia: Cyfrowa premiera dla MTG Arena i Magic Online
21 kwietnia: Ogólnoświatowa premiera drukowana
1 maja: Historia The Advance of Machines: The Undying (Małe, 50-kartowe rozszerzenie, które skupia się mocno na historii i pokaże, co dzieje się po wydarzeniach z The Advance of Machines).
2-3 maja: Preview of The Advance of Machines: The Undying
© RIPRODUZIONE RISERVATA