Umowa Hondy z panującym mistrzem Red Bullem kończy się w 2025 roku; japoński producent zarejestrował się, aby pozostać w sporcie po poważnych zmianach przepisów w 2026 roku ; Oglądaj testy przedsezonowe na żywo na Sky Sports F1 , z relacją rozpoczynającą się o 6:50 od czwartku
Ostatnia aktualizacja: 20/02/23 11:07am
Silniki Hondy zaprowadziły Red Bulla do dwóch kolejnych tytułów mistrzowskich dla kierowców
Kilka zespołów zwróciło się do Hondy z propozycją współpracy, gdy w 2026 roku rozpocznie się era nowych silników w Formule 1, ale nie podjęto jeszcze decyzji o przyszłym zaangażowaniu, twierdzi japoński producent.
Honda ma umowę na budowę silników w Japonii dla panujących mistrzów kierowców i konstruktorów Red Bulla i siostrzanego zespołu AlphaTauri, ale ta umowa skończy się w 2025 roku.
Red Bull założył własną firmę produkującą układy napędowe w Milton Keynes i w tym miesiącu ogłosił nowe partnerstwo z Fordem od 2026 roku.
- Wszystko, co musisz wiedzieć o testach przedsezonowych F1 na Sky Sports
- Przedstawiamy klasę F1 z 2023 roku | Explained: Dlaczego tak wiele samochodów jest czarnych
- FIA wyjaśnia zasadę swobodnego wypowiadania się po tym, jak Lewis Hamilton prowadzi backlash kierowców
Honda, która oficjalnie wycofała się z F1 po tym, jak napędzała dwukrotnego mistrza świata Red Bulla Maxa Verstappena do jego pierwszego tytułu w 2021 roku, zarejestrowała się, aby być jednym z sześciu dostawców jednostek napędowych w latach 2026-30.
„Po dokonaniu rejestracji skontaktowało się z nami wiele zespołów Formuły 1” – powiedział dziennikarzom prezes Honda Racing Corporation Koji Watanabe podczas wirtualnego briefingu z siedziby zespołu w Sakurze w poniedziałek.
Proszę użyć przeglądarki Chrome dla bardziej dostępnego odtwarzacza wideo
Watanabe powiedział, że przyszły kierunek F1 jest zgodny z własnym celem Hondy, jakim jest neutralność węglowa i zwiększona elektryfikacja.
Proszę użyć przeglądarki Chrome dla bardziej dostępnego odtwarzacza wideo
Ciesz się jazdą na żywo w Sky Sports
Zwroty akcji F1 powracają. Enjoy the ride live on Sky Sports
„Dlatego zdecydowaliśmy się zarejestrować jako producent jednostki napędowej” – wyjaśnił. „Jesteśmy ciekawi, dokąd zmierza Formuła 1 i jak to będzie wyglądało przy większej elektryfikacji.”
Następna generacja silników F1 zachowa wysokoobrotowe 1,6-litrowe V6, ale ze znacznie większą mocą elektryczną i w 100 procentach zrównoważonymi paliwami. Sport ma również cel bycia neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku.
Jednostka napędowa w tegorocznym Red Bullu będzie miała dodaną nazwę japońskiego producenta samochodów, więc zmieni się z RBPT na Honda RBPT.
Tetsushi Kakuda, lider projektu F1 Hondy i główny inżynier wykonawczy, powiedział reporterom, że firma pracowała nad rozwiązaniem problemów z niezawodnością na 2023 rok.
Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo
„W rezultacie jednak wewnętrzne obciążenie silnika znacznie wzrosło w porównaniu z poprzednim rokiem, a niezawodność została poważnie ograniczona. W rezultacie kilka problemów pojawiło się w sezonie 2022.”
Powiedział, że Honda jeszcze bardziej zoptymalizowała sterowanie i zarządzanie energią oraz współpracowała z dostawcami w celu poprawy precyzji montażu części i zespołu napędowego.