Honda zwróciła się do „wielu zespołów F1” w sprawie partnerstwa w 2026 r

Umowa Hondy z panującym mistrzem Red Bullem kończy się w 2025 roku; japoński producent zarejestrował się, aby pozostać w sporcie po poważnych zmianach przepisów w 2026 roku ; Oglądaj testy przedsezonowe na żywo na Sky Sports F1 , z relacją rozpoczynającą się o 6:50 od czwartku

Ostatnia aktualizacja: 20/02/23 11:07am

Honda engines have taken Red Bull to two successive drivers' titles

Silniki Hondy zaprowadziły Red Bulla do dwóch kolejnych tytułów mistrzowskich dla kierowców

Kilka zespołów zwróciło się do Hondy z propozycją współpracy, gdy w 2026 roku rozpocznie się era nowych silników w Formule 1, ale nie podjęto jeszcze decyzji o przyszłym zaangażowaniu, twierdzi japoński producent.

Honda ma umowę na budowę silników w Japonii dla panujących mistrzów kierowców i konstruktorów Red Bulla i siostrzanego zespołu AlphaTauri, ale ta umowa skończy się w 2025 roku.

Red Bull założył własną firmę produkującą układy napędowe w Milton Keynes i w tym miesiącu ogłosił nowe partnerstwo z Fordem od 2026 roku.

  • Wszystko, co musisz wiedzieć o testach przedsezonowych F1 na Sky Sports
  • Przedstawiamy klasę F1 z 2023 roku | Explained: Dlaczego tak wiele samochodów jest czarnych
  • FIA wyjaśnia zasadę swobodnego wypowiadania się po tym, jak Lewis Hamilton prowadzi backlash kierowców

Honda, która oficjalnie wycofała się z F1 po tym, jak napędzała dwukrotnego mistrza świata Red Bulla Maxa Verstappena do jego pierwszego tytułu w 2021 roku, zarejestrowała się, aby być jednym z sześciu dostawców jednostek napędowych w latach 2026-30.

„Po dokonaniu rejestracji skontaktowało się z nami wiele zespołów Formuły 1” – powiedział dziennikarzom prezes Honda Racing Corporation Koji Watanabe podczas wirtualnego briefingu z siedziby zespołu w Sakurze w poniedziałek.

Look back at how world champion Max Verstappen broke the record for the most race wins in a season in 2022

Proszę użyć przeglądarki Chrome dla bardziej dostępnego odtwarzacza wideo

Zobacz, jak mistrz świata Max Verstappen pobił rekord największej liczby zwycięstw w wyścigach w se Więc w tym miejscu jesteśmy.”

Watanabe powiedział, że przyszły kierunek F1 jest zgodny z własnym celem Hondy, jakim jest neutralność węglowa i zwiększona elektryfikacja.

The twists and turns of F1 are back. Enjoy the ride live on Sky Sports

Proszę użyć przeglądarki Chrome dla bardziej dostępnego odtwarzacza wideo

Ciesz się jazdą na żywo w Sky Sports

Zwroty akcji F1 powracają. Enjoy the ride live on Sky Sports

„Dlatego zdecydowaliśmy się zarejestrować jako producent jednostki napędowej” – wyjaśnił. „Jesteśmy ciekawi, dokąd zmierza Formuła 1 i jak to będzie wyglądało przy większej elektryfikacji.”

Następna generacja silników F1 zachowa wysokoobrotowe 1,6-litrowe V6, ale ze znacznie większą mocą elektryczną i w 100 procentach zrównoważonymi paliwami. Sport ma również cel bycia neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku.

Jednostka napędowa w tegorocznym Red Bullu będzie miała dodaną nazwę japońskiego producenta samochodów, więc zmieni się z RBPT na Honda RBPT.

Tetsushi Kakuda, lider projektu F1 Hondy i główny inżynier wykonawczy, powiedział reporterom, że firma pracowała nad rozwiązaniem problemów z niezawodnością na 2023 rok.

Verstappen and Red Bull team-mate Sergio Perez say improving on last year's performance will be difficult, but they must keep pushing to stay on top this year

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

„Dołożyliśmy wszelkich starań, aby odzyskać osiągi utracone w wyniku stosowania paliwa E10 wprowadzonego przez zmianę przepisów.

„W rezultacie jednak wewnętrzne obciążenie silnika znacznie wzrosło w porównaniu z poprzednim rokiem, a niezawodność została poważnie ograniczona. W rezultacie kilka problemów pojawiło się w sezonie 2022.”

Powiedział, że Honda jeszcze bardziej zoptymalizowała sterowanie i zarządzanie energią oraz współpracowała z dostawcami w celu poprawy precyzji montażu części i zespołu napędowego.