Toto Wolff twierdzi, że Guenther Steiner inaczej potraktowałby Micka Schumachera, gdyby Michael Schumacher towarzyszył synowi w wyścigach; Steiner opowiada o zarządzaniu Mickiem Schumacherem w Haasie, zanim został on porzucony dla Nico Hulkenberga pod koniec ubiegłego sezonu
By Jonathan Green
Ostatnia aktualizacja: 20/04/23 5:13pm
Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo
Szef Haasa Guenther Steiner mówi, że czuje, iż między nim a jego byłym kierowcą Mickiem Schumacherem powstała przepaść, i nalega, że został potraktowany sprawiedliwie
Guenther Steiner odpowiedział na zarzuty Toto Wolffa, że inaczej traktowałby Micka Schumachera w Haasie, gdyby jego legendarny ojciec Michael był w padoku F1.
Schumacher został zwolniony przez Haas pod koniec ubiegłego sezonu po dwóch latach pracy w zespole, a jego miejsce zajął weteran Nico Hulkenberg.
W swojej nowej książce, Surviving to Drive: A Year Inside Formula 1, dyrektor zespołu Haas Steiner opisuje, jak Schumacher kosztował zespół ponad 2 miliony dolarów (1,6 miliona funtów) z powodu wypadków w Arabii Saudyjskiej, Monako i Japonii.
Pisząc o kraksie w Monako, Steiner zasugerował, że Niemiec „wydaje się niezdolny do docenienia powagi sytuacji”, a następnie powiedział, że „nie może mieć kierowcy, co do którego nie jestem pewien, czy może bezpiecznie objechać samochód na wolnym okrążeniu” po kraksie na Suzuce pod koniec mokrej piątkowej sesji treningowej.
- Lewis Hamilton przyszłość 360: Co się dzieje z jego kontraktem z Mercedesem?
- Jak wiosenna przerwa w F1 może wpłynąć na mistrzostwa świata
- Get Sky Sports | Listen to the Sky Sports F1 Podcast
Frustracje Steinera w stosunku do 24-latka można było również usłyszeć w najnowszej serii programu Netflixa Drive to Survive.
Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo
Zaoferowana odpowiedź na komentarze Wolffa przez Sky Sports, Steiner powiedział: „To co muszę powiedzieć to to, że gdyby mój ojciec był w pobliżu Toto nie powiedziałby rzeczy, które powiedział.”
Rozwijając swoje relacje z Mickiem Schumacherem, Steiner powiedział: „Nie było łatwo, nie było łatwo zarządzać tym jednym, ponieważ było wiele presji z zewnątrz z powodu jego nazwiska.
„Potem oczywiście miał duże wypadki, które były bardzo trudne do zarządzania, jak również dla zespołu, ponieważ były to duże szkody. Znowu trzeba przeorientować budżet na inne rzeczy, ponieważ teraz z limitem budżetowym trzeba inwestować pieniądze w wydajność.
„To nie było łatwe, ale wyścigi nie są łatwe, a dorastanie dla młodych chłopaków w Formule 1 jest bardzo trudne i nikt nie zasługuje na bycie w Formule 1, trzeba się wykazać.”
Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo
„Myślę, że próbowali wywrzeć presję, aby zatrzymać Micka i obwinić cały zespół i nie sądzę, aby to było dobre dla Micka” – powiedział Steiner w Sky Sports F1 Podcast.
„W końcu nie próbowali aktywnie nas podzielić, ale tak właśnie zrobili. Myślę, że nie czuł się dobrze, gdy słyszał rzeczy mówione o mnie, a ja nie czułem się dobrze przychodząc z ich strony. W końcu próbowali nas podzielić.
„To nie jest dobre dla Micka, nawet jeśli próbują to zrobić, bo w końcu to zespół decyduje, kto będzie prowadził samochód, a nie kierowca, który samochód prowadzi. Nie ma sensu denerwować zespołu o kierowcę, bo chcesz powiedzieć 'Guenther nie dbał wystarczająco o Micka i o to jak ja postępuję’.
Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo
„Odpowiedzialnością zespołu jest dać kierowcy najlepszy samochód jaki może, i zawsze to robiliśmy, i być sprawiedliwym dla obu kierowców, że obaj dostaną ten sam poziom samochodu, zawsze to robiliśmy.
„A jeśli tego nie robiliśmy, to tłumaczyliśmy, na przykład, że modernizacja, tylko jedna część była dostępna i dzielisz się nią. Byliśmy bardzo otwarci, nigdy niczego nie ukrywaliśmy, ani nie dawaliśmy przewagi jednemu czy drugiemu kierowcy, ponieważ taka jest zasada mojego życia – musisz traktować ludzi uczciwie, aby uzyskać z nich to, co najlepsze.
„W końcu kto chce, aby kierowcy osiągali jak najlepsze wyniki? Ja i zespół, więc dlaczego miałbym próbować sabotować któregoś z naszych kierowców?
„W końcu jest to część życia dyrektora zespołu, że niektórym ludziom nie podoba się to, co robisz. Naprawdę nie obchodzi mnie, czy komuś nie podoba się to, co robię. Po prostu powiedz to – to nic nie daje, nie zmienię się, bo nie czuję, że muszę się zmieniać z powodu kogoś, kto nie chodził w drużynie.”
Proszę użyć przeglądarki Chrome dla bardziej dostępnego odtwarzacza wideo
„Nie mam problemów z przywitaniem się, nie wiem jak zareaguje, ale myślę, że wszyscy jesteśmy dorośli.
„W końcu mieliśmy dwa lata razem, próbowaliśmy coś zrobić, daliśmy Mickowi szansę, którą moim zdaniem trzeba uszanować. Haas F1 dał mu szansę i wszyscy musimy iść dalej. Formuła 1 to dość mały cyrk, więc nie ma sensu się kłócić czy nie witać z nikim.”
Surviving to Drive: A Year Inside Formula 1 ukazuje się w Wielkiej Brytanii 20 kwietnia
Sezon Formuły 1 wznawia się Grand Prix Azerbejdżanu w dniach 28-30 kwietnia, a pierwszy weekend Sprintu w 2023 roku pokaże w całości na żywo Sky Sports F1. Oglądaj sobotni Sprint o 14:30 i niedzielny wyścig o 12:00. Get Sky Sports