GP Wielkiej Brytanii: Zwycięzcy i przegrani po szalonym weekendzie

The best of the action from an epic British Grand Prix as Carlos Sainz won for the first time in Formula One

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Najlepsze akcje z epickiego Grand Prix Wielkiej Brytanii, gdy Carlos Sainz wygrał po raz pierwszy w Formule 1

Najlepsze akcje z epickiego Grand Prix Wielkiej Brytanii, gdy Carlos Sainz wygrał po raz pierwszy w Formule 1

ZWYCIĘZCY

Carlos Sainz

Zasłużone pierwsze zwycięstwo w Formule 1 dla Sainza, nawet jeśli nie był najszybszym kierowcą w weekend.

  • FIA’s halo 'saved two lives’ at Silverstone | Drivers hail crash safety
  • Czy Hamilton powinien był wygrać Grand Prix Wielkiej Brytanii?
  • Hamilton wyjaśnia swoje poparcie dla protestujących podczas GP Wielkiej Brytanii

Pojawił się znikąd, by zdobyć dziewicze pole position na mokrej nawierzchni, a następnie był wolniejszy niż wszyscy jego czterej najbliżsi rywale w wyścigu – ale dobrze walczył z Maxem Verstappenem na starcie, posłuchał instrukcji Ferrari, gdy było to konieczne, a następnie był doskonale przygotowany do ataku na Charlesa Leclerca po Safety Car. Wiedząc, że to jego wielka szansa, był zdecydowany – wyprzedził kolegę z zespołu na prostej Wellington, po czym pokazał swoje najlepsze tempo dnia, aby oddalić się od pola.

Carlos Sainz powered past Ferrari team-mate Charles Leclerc to claim the lead of the race, while Sergio Perez overtook Lewis Hamilton to move up to third

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Carlos Sainz wyprzedził kolegę z zespołu Ferrari, Charlesa Leclerca, i objął prowadzenie w wyścigu, a Sergio Perez wyprzedził Lewisa Hamiltona i awansował na trzecie miejsce

Carlos Sainz wyprzedził kolegę z zespołu Ferrari Charlesa Leclerca i objął prowadzenie w wyścigu, a Sergio Perez wyprzedził Lewisa Hamiltona i awansował na trzecie miejsce

Wydaje się, że dokonał przełomu w tym samochodzie i teraz brakuje mu tylko 11 punktów do Leclerca w klasyfikacji. To powinno sprawić, że strategiczne decyzje Ferrari będą jeszcze trudniejsze w przyszłości.

Formuła 1

W niedzielę widzieliśmy kilka nowoczesnych zmian w tym sporcie, z których jedna prawie na pewno uratowała życie kierowcy.

A horrific crash in the opening lap of the British GP sees Zhou Guanyu’s Alfa Romeo flip upside down and go over the safety barriers. The Chinese driver is conscious and went to the circuit’s medical centre to undergo evaluation

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Przerażająca kraksa na okrążeniu otwierającym GP Wielkiej Brytanii, w której Alfa Romeo Zhou Guanyu wywróciła się do góry nogami i przeleciała przez bariery ochronne. Chiński kierowca jest przytomny i udał się do centrum medycznego toru, aby poddać się ocenie

Przerażająca kraksa na okrążeniu otwierającym GP Wielkiej Brytanii sprawiła, że Alfa Romeo Zhou Guanyu wywróciła się do góry nogami i przeleciała przez bariery ochronne. Chiński kierowca jest przytomny i udał się do centrum medycznego toru, aby poddać się ocenie.

W bolidzie F1 sprzed 2018 roku – który nie był wyposażony w urządzenie chroniące przed falami uderzeniowymi – głowa Zhou Guanyu zostałaby wystawiona na działanie toru, a następnie żwiru przy dużej prędkości, gdy jego Alfa Romeo wywróciła się do góry nogami po kontakcie na starcie. O konsekwencjach tego zdarzenia nie sposób myśleć.

Następnie zobaczyliśmy fantastyczny wyścig z niesamowitymi wyścigami koło w koło, szczególnie po Safety Car. Leclerc, Sergio Perez i Hamilton w nowych bolidach na rok 2022 pokazali, że są w stanie podążać za sobą i walczyć blisko siebie, tak jak chcieli tego projektanci F1.

Watch Lewis Hamilton, Sergio Perez and Charles Leclerc produce an incredible wheel-to-wheel fight for P2 at the British Grand Prix

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Oglądaj Lewis Hamilton, Sergio Perez i Charles Leclerc tworzą niesamowitą walkę koło w koło o P2 podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii

Watch Lewis Hamilton, Sergio Perez i Charles Leclerc tworzą niesamowitą walkę koło w koło o P2 podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii

„To bardzo przypominało czasy kartingowe” – powiedział Hamilton. „I czuję, że to jest Formuła 1 w najlepszym wydaniu. Fakt, że byliśmy w stanie podążać i kostkować w ten sposób, okrążenie po okrążeniu, jest świadectwem kierunku, w którym myślę, że teraz jesteśmy.”

Sergio Perez

Od katastrofalnego startu po uszkodzeniu przez Leclerca do nieprawdopodobnego drugiego miejsca, Perez cieszył się największym zwrotem akcji ze wszystkich w niedzielę i zdołał zmniejszyć przewagę tytułową kolegi z zespołu Red Bulla, Verstappena.

Sergio Perez says he enjoyed his wheel-to-wheel racing with Lewis Hamilton as he fought back to finish second at Silverstone

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Sergio Perez mówi, że cieszył się z wyścigu koło w koło z Lewisem Hamiltonem, gdy walczył o drugie miejsce na torze Silverstone Po tym wydarzeniu, wspaniale zaatakował Hamiltona, a następnie był szybki i bojowy wobec Leclerca i Mercedesa.

W wyścigu o tytuł traci teraz 34 punkty do Verstappena. Podobnie jak Sainz z Ferrari, forma Pereza przyprawi Red Bulla o ból głowy w kwestii strategii.

Lewis Hamilton

Nie, to nie było bajkowe i rekordowe zwycięstwo na Silverstone – ale fakt, że była nawet taka możliwość, czyni Hamiltona zwycięzcą tutaj.

Lewis Hamilton says it was great to be back in the fight and could have won the British Grand Prix with a bit more luck

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Lewis Hamilton mówi, że wspaniale było wrócić do walki i mógł wygrać Grand Prix Wielkiej Brytanii przy odrobinie Hamilton wyglądał nawet na faworyta po zatrzymaniu Ferrari, ale powolny pit-stop sprawił, że stracił czas, a Safety Car, likwidując lukę, pozbył się także przewagi opon.

Mimo wszystko był zadowolony z 13. podium GP Wielkiej Brytanii – rekordu F1 na jednym torze – a modernizacje Mercedesa wyglądają naprawdę bardzo obiecująco.

Mick Schumacher

W swoim 31. starcie Schumacher w końcu zdobył pierwsze punkty w F1.

Co zabawne, nie był to jego najlepszy weekend – zakwalifikował się na 19. miejscu – ale szalony wyścig sprzyjał mu od 16. miejsca na starcie i był znakomity po Safety Car, wyprzedzając Sebastiana Vettela, a nawet prawie wyprzedzając Verstappena w ostatnich zakrętach.

Miał obiecujące, nie spektakularne, półtora roku w F1, ale będzie miał nadzieję, że to wielka odskocznia.

LOSERS

Charles Leclerc

To było brytyjskie GP Leclerca, które wygrał.

Leclerc był szybszy od swojego kolegi z zespołu pomimo uszkodzenia samochodu – co wprawdzie było jego winą po kontakcie na starcie – i prowadząc w wyścigu, normalnie otrzymałby preferencyjną strategię od Ferrari po Safety Car. Kolejnym powodem jest fakt, że jest on prawdopodobnie głównym rywalem Verstappena w walce o tytuł.

Sky F1's Karun Chandhok looks at the various incidents Charles Leclerc was involved in during the British Grand Prix

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Jednak, jak większość przewidywała, Leclerc na swoich starszych gumach był kaczką do siedzenia, nie tylko dla kolegi z zespołu, ale także dla Pereza i Hamiltona, pomimo jego godnych podziwu wysiłków.

To nie pierwszy raz, kiedy Leclerc jest sfrustrowany strategią w tym sezonie i dobrze zrobił trzymając swoje emocje na wodzy, zwłaszcza, że wcześniejsze polecenia zespołowe, lub ich brak, również były mylące.

Wyglądało na to, że w niedzielę będzie w stanie odebrać Verstappenowi ogromny kawałek przewagi, ale ostatecznie zdobył tylko sześć punktów. To musi boleć.

Max Verstappen

Trzeba przyznać, że niedziela mogła potoczyć się dla Verstappena znacznie gorzej, biorąc pod uwagę jego problemy. Ostatecznie Leclerc ukończył wyścig tylko trzy miejsca przed nim.

Ale najważniejsze jest to, że Verstappen i Red Bull stracili wielką szansę.

Max Verstappen had to pull into the pitlane after suffering an issue with his Red Bull as the Dutchman relinquished the lead of the race to Carlos Sainz

Proszę użyć przeglądarki Chrome, by uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Jednak przebicie opony i uszkodzenia strukturalne w samochodzie sprawiły, że Verstappen spadł daleko w dół stawki, o kilka sekund wolniej na okrążenie niż wcześniej.

Cue bardzo wściekłe wiadomości radiowe od mistrza świata.

Punkty w niektórych momentach wydawały się być poza szansą, więc był zadowolony z siódmego miejsca, ale jego przewaga w tytule mogła przekroczyć w niedzielę granicę 50 punktów, a zamiast tego spadła do 34.

George Russell

Po tym, jak został oznaczony przez Pierre’a Gasly’ego, a następnie uderzył w Zhou, Russell nie miał szansy pokazać takiego tempa, jak Hamilton przed rodzimą publicznością. Choć zakwalifikował się na ósmym miejscu, kto wie, co imponujący młody Brytyjczyk byłby w stanie osiągnąć w zmodernizowanym Mercedesie – biorąc pod uwagę jego formę w tym sezonie, mógł być szybszy od Hamiltona.

Despite being forced to retire from his home race, George Russell was nonetheless relieved to see that Zhou Guanyu wasn't seriously injured following his huge crash

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Szalony wyścig powinien pasować Australijczykowi, ale zamiast tego zajął 13 miejsce… na 14 zawodników.

Z Lando Norrisem nadal błyszczącym w drugim samochodzie McLarena, Ricciardo z pewnością potrzebuje poprawy formy, jeśli ma pozostać w zespole na 2023 rok.

F1 2022 wyrusza do Austrii w ten weekend, a Sprint powraca! Dołącz do Sky Sports F1 i zobacz obszerną relację, w której Sprint rozpocznie się o 15.30 w sobotę, a wyścig o 14.00 w niedzielę.