Ferrari broni strategii Charlesa Leclerca i rozmowy po wyścigu po „kosztowaniu go” zwycięstwa w GP Wielkiej Brytanii | F1 News

Zapytajbukmachera.pl » Ferrari broni strategii Charlesa Leclerca i rozmowy po wyścigu po „kosztowaniu go” zwycięstwa w GP Wielkiej Brytanii | F1 News

Jenson Button o Ferrari, które nie zjechało na pit-stop Charlesa Leclerca: „Oczywiście to kosztowało go zwycięstwo” F1 powraca w przyszły weekend w Austrii ze wszystkimi sesjami na żywo na Sky Sports F1, w tym Sprintem o 15.30 w sobotę i wyścigiem o 14.00 w niedzielę

Ostatnia aktualizacja: 04/07/22 6:04am

Sky F1's Karun Chandhok looks at the various incidents Charles Leclerc was involved in during the British Grand Prix.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Karun Chandhok ze Sky F1 przygląda się różnym incydentom, w które zamieszany był Charles Leclerc podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Karun Chandhok ze Sky F1 przygląda się różnym incydentom, w które zamieszany był Charles Leclerc podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Ferrari broniło swojej strategii wobec Charlesa Leclerca podczas GP Wielkiej Brytanii, gdzie decyzje zespołu wydawały się faworyzować Carlosa Sainza i kosztowały Monakijczyka kluczowe dla jego mistrzowskich nadziei zwycięstwo.

Leclerc był sfrustrowany na swój zespół przez cały niedzielny, niezwykły wyścig – początkowo zły z powodu bycia zatrzymywanym przez wolniejszego kolegę z zespołu – a następnie został dziwnie zatrzymany na torze po późnym Safety Car.

Sainz, Lewis Hamilton i Sergio Perez zatrzymali się na miękkie opony i należycie minęli Leclerca, który był kaczką do siedzenia na swoich starszych gumach.

„Nie sądziliśmy, że mamy wystarczająco dużo miejsca między dwoma samochodami, aby zatrzymać oba, więc musieliśmy dokonać wyboru między pierwszym a drugim samochodem” – tłumaczył po wyścigu szef zespołu Ferrari Mattia Binotto.

  • Sainz wygrywa niesamowite GP Wielkiej Brytanii | Hamilton trzeci, Zhou w ogromnej kraksie
  • Terminarz sezonu F1: Next up – Austria
  • Latest driver and team standings

„Zdecydowaliśmy się zatrzymać Carlosa w P2, ponieważ Charles zdobył pozycję na torze. W tym czasie prowadził i pozostał liderem wyścigu. Nie wiesz, co zrobiliby inni, gdybyś zatrzymał się jako lider.”

Ferrari team principal Mattia Binotto has defended the decisions they made during the race which led to Charles Leclerc finishing fourth.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Dyrektor zespołu Ferrari Mattia Binotto bronił decyzji, które podjęli podczas wyścigu, a które doprowadziły do tego, że Charles Leclerc zajął czwarte miejsce

Dyrektor zespołu Ferrari Mattia Binotto bronił decyzji, które podjęli podczas wyścigu, a które doprowadziły do tego, że Charles Leclerc zajął czwarte miejsce.

Jednak Karun Chandhok ze Sky Sports F1 zakwestionował: „Mogli spokojnie mieć czas na sprowadzenie obu samochodów i przełożenie ich na miękkie opony, a nie zostawiać Charlesa podatnego na atak pod koniec wyścigu.”

Kolega ze Sky F1 Jenson Button zgodził się, że Ferrari kosztowało Leclerca zwycięstwo. Leclerc, kończąc wyścig na czwartym miejscu, zyskał tylko sześć punktów do Verstappena, pomimo słabego wyścigu lidera tytułu i ma 43 punkty straty.

„Popychał swojego kolegę z zespołu i w końcu zamienili się, dali mu prowadzenie, ale zły pitstop na końcu z Safety Car”, powiedział Button. „To się powtórzyło, to samo było w Monako.

„Więc to jest trudne. Nie wiem, czyja to była decyzja, ale oczywiście kosztowało go to zwycięstwo.”

Charles Leclerc says that he needs to see the bigger picture with the team before reacting to a disappointing result at the British Grand Prix.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

Charles Leclerc mówi, że potrzebuje

Rzeczywiście, Leclerc wielokrotnie w tym roku cierpiał z powodu oszałamiających decyzji Ferrari. Ale tym razem odmówił lamentowania na swój zespół po wszystkim.

„Moja strona, czuję, że przegrałem trochę stwierdził. „To tylko moje zdanie i może się ono zmienić, gdy zobaczę pełny obraz sytuacji.”

Leclerc był często najszybszym kierowcą w niedzielę, pomimo uszkodzeń powstałych we wczesnych kolizjach i dodał: „Miałem stare twarde opony, a wszyscy wokół byli na miękkich, więc walczyłem z tym bardzo.

„Dałem z siebie wszystko. To nie wystarczyło i jest to oczywiście rozczarowujące.”

Co się stało między Binotto i Leclerc po wyścigu?

Binotto był również zmuszony bronić rozmowy po wyścigu z Leclercem, podczas której wymachiwanie palcami i mowa ciała sugerowały, że mówił swojemu kierowcy, aby nie krytykował zespołu po wyścigu.

„Nie ma nic do wewnętrznego uporządkowania”, upierał się. „Po prostu chciałem mu powiedzieć, że rozumiem twoje rozczarowanie, ale zrobiłeś dziś fantastyczny wyścig, walcząc na starcie i pod koniec, kiedy on był na twardych oponach, a inni na miękkich.

„Sposób, w jaki jechał i chronił pozycję był niesamowity. Oczywiście bycie szczęśliwym jest trudne, ale zachowanie spokoju i bycie pozytywnym jest ważne.”

Leclerc zgodził się: „Chciał mnie pocieszyć.”

Karun nie może zrozumieć strategii Ferrari

„Dla mnie dzień Charlesa Leclerca to wielka historia w kontekście mistrzostw świata” – powiedział Chandhok na SkyPadzie.

„Na starcie został z tyłu i przegrał z Red Bullem Sergio Pereza, ale kiedy wjechaliśmy w ciaśniejszą sekcję, zobaczył lukę, wszedł w nią, zetknął się z nią i wyrządził szkody.

„Szybko do przodu i na 21 okrążeniu dwaj kierowcy Ferrari toczą walkę. Sainz usunął się z drogi Leclercowi, więc Leclerc był z przodu i miał lepsze tempo. Wyciągnął 3,7 sekundy na Sainza i 4,7 podczas postoju w Alpine.

Carlos Sainz powered past Ferrari teammate Charles Leclerc to claim the lead of the race, while Sergio Perez overtook Lewis Hamilton to move up to third.

Proszę użyć przeglądarki Chrome dla bardziej dostępnego odtwarzacza wideo

„To jest krytyczny moment, to jest największy moment dla wyścigu Leclerca. Pojawił się samochód bezpieczeństwa, został wezwany, a on wjeżdża w zakręt Stowe, więc nie jest jeszcze na wjeździe do pit-stopu… ma czas.

„Wtedy jest już za późno. Właściwie Sainz nie wjechał jeszcze do pit stopu. Mogli mieć czas, by sprowadzić oba samochody i założyć miękkie opony, nie zostawiając Charlesa podatnego na atak pod koniec wyścigu. To jest krytyczna rzecz, o którą jest zdenerwowany. Kiedy przystąpiliśmy do restartu, nie miał przyczepności.

„Sainz po prostu go wyprzedza na miękkich oponach, ma większą przyczepność i wysuwa się na prowadzenie. W miarę upływu czasu wszystkie inne samochody, które się zatrzymały, przejechały obok niego.

„Najważniejszą rzeczą dla Ferrari jest wyjaśnienie Charlesowi Leclercowi, dlaczego nie zjechał do pit-stopu.”

Leclerc chwali Sainza za zwycięstwo

„O to chodzi. Nie chcę, aby uwaga skupiała się na moim rozczarowującym wyścigu, ale bardziej na jego niesamowitym zwycięstwie” – powiedział Leclerc o dziewiczym zwycięstwie swojego kolegi z zespołu.

„Pierwsze zwycięstwo w Formule 1 jest zawsze naprawdę wyjątkowe i jest to świetne dla zespołu i dla Carlosa. W ostatnich kilku wyścigach nabierał pewności siebie i dzisiaj to pokazał.

Carlos Sainz was in great spirits after clinching his first victory in Formula One at the British Grand Prix.

Proszę użyć przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo

„Jestem bardzo szczęśliwy dla niego, ale również bardzo rozczarowany dla mnie, więc to mieszane uczucie, ale ogólnie rzecz biorąc, mam nadzieję, że wrócę silniejszy w następnym wyścigu po mojej stronie.”

Sainz dodał: „To niesamowite mieć takie wsparcie od tłumu i widzieć wszystkich szczęśliwych dla mnie, kiedy Lewis był w walce o zwycięstwo w wyścigu przez całą drogę.

Otrzymując doping od tłumu i tak wielu moich kolegów kierowców… wszyscy podeszli do mnie, aby powiedzieć mi, że są szczęśliwi dla mnie, co w rzeczywistości oznacza dużo więcej niż ludzie mogą sobie wyobrazić. Cały padok jest genialny.”

F1 2022 zmierza do Austrii w następny weekend. Dołącz do Sky Sports F1, aby obejrzeć obszerną relację, w tym Sprint od 14.30 w sobotę i relację z wyścigu od 12.30 w niedzielę.