E-fuel, istnieje porozumienie między UE a Niemcami dla silników endotermicznych

Komisja Europejska ogłosiła, że osiągnęła porozumienie z Niemcami, które umożliwi wprowadzenie do obrotu samochodów z silnikami spalinowymi również po 2035 roku. Porozumienie przewiduje stosowanie e-paliw, czyli paliw syntetycznych, które ograniczają emisję dwutlenku węgla przez pojazdy spalinowe.

Wysokie ceny paliw, spadają: benzyna serwowana poniżej 2 EUR

Frans Timmermans i Gilberto Pichetto Fratin

„Znaleźliśmy porozumienie z Niemcami w sprawie przyszłego wykorzystania e-paliw„, tak brzmiał komunikat europejskiego komisarza ds. środowiska Fransa Timmermansa.

Nie poszło, na razie, tak jak chciały tego Włochy. Brak odstępstwa dla biopaliw, popierany przez nasz rząd. Gilberto Pichetto Fratin, minister środowiska, postawił na swoim. „Liczymy na to, że Europa nie będzie nierozsądna i głucha na apele kraju zaangażowanego w realizację celów, które uczynią Europę kontynentem neutralnym energetycznie do 2050 roku.”

Matteo Salvini

Matteo Salvini, minister infrastruktury, dodał. „Również dzięki decydującemu wkładowi Włoch, Komisja Europejska zrewidowała stop dla samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi od 2035 r. Bruksela zapowiedziała otwarcie się na e-paliwa: uważamy, że rozsądnie jest uwzględnić również biopaliwa. Naszym celem jest ochrona środowiska i uratowanie tysięcy miejsc pracy i firm, we Włoszech i w Europie, a nie oddanie się w ręce Chin. Gra jeszcze się nie skończyła”.

Carlo Fidanza

Jeszcze ostrzejsze i bardziej poszlakowe Carlo Fidanza, szef delegacji Fratelli d’Italia- Ecr do Parlamentu Europejskiego.

„Transformacja ekologiczna Timmermansa będzie miała ogromne koszty ekonomiczne dla gospodarstw domowych i przedsiębiorstw oraz koszty polityczne w postaci strategicznej zależności od Chin. Nowe cele redukcji emisji CO2 są nierealistyczne, a ich osiągnięcie będzie miało niszczące skutki społeczne. Należy usilnie bronić zasady neutralności technologicznej, zgodnie z którą należy zezwolić na ograniczenie emisji zanieczyszczeń nawet przy użyciu biopaliw, które, biorąc pod uwagę cykl życia, są bardziej zrównoważone niż energia elektryczna. Jest więcej niż słuszne, aby rząd Meloniego nie rezygnował z tego punktu, który jest oczywiście zgodny z włoskim interesem narodowym, ale także z naukowym realistycznym i nieideologicznym podejściem”.

Ciężkie słowa, sprawa jest nadal bardzo delikatna.

Volkswagen, realizujemy plan w Europie, ale czekamy na Green Deal

© RIPRODUZIONE RISERVATA