Co stoi za dramatycznym spadkiem oglądalności NHL?

Jori Negin-Shecter

Krajowe wyniki oglądalności NHL w Stanach Zjednoczonych bardzo ucierpiały w ciągu roku, według nowego raportu Sports Business Journal.

Raport ujawnia 22% spadek oglądalności rok do roku, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że NHL jest w drugim roku pary ekskluzywnych siedmioletnich umów medialnych z ESPN i TNT.

Częściowo, spadek jest spowodowany rozszerzonym zakresem gier NHL w każdej sieci, raport mówi. ESPN i TNT podwoiły liczbę transmitowanych spotkań z 27 do 54, co z kolei przyniosło oczekiwany, ale mimo wszystko rozczarowujący spadek średniej oglądalności.

W połączeniu z blackoutami w kluczowych regionach dla TNT i niedzielną rywalizacją z NFL dla ESPN – żadna z tych rzeczy nie była brana pod uwagę ze względu na brak blackoutów i gier weekendowych do tego momentu w zeszłym roku – i przyczyna znacznego spadku oglądalności staje się dużo bardziej jasna.

Co ciekawe, poza oglądalnością gier, partnerstwo ESPN z NHL wydaje się czynić znaczące postępy od zeszłorocznej przerwy All-Star. Jak wynika z raportu, ESPN odnotowało pozytywny wzrost zaangażowania w NHL zarówno w internecie, jak i w aplikacjach, a zaangażowanie w mediach społecznościowych wokół NHL wzrosło o 224% rok do roku.

W przypadku wzrostu zaangażowania w mediach społecznościowych, wydaje się, że wprowadzenie głosowania przez fanów za pośrednictwem Twittera było ogromnym sukcesem. Fani mogli używać tweetów, retweetów i hashtagów, by głosować na swoich zawodników w hokejowym klasyku w połowie sezonu.

NHL TV viewership in the United States is dropping dramatically. (Photo via USA TODAY Sports)

Oglądalność telewizyjna NHL w Stanach Zjednoczonych dramatycznie spada. (Foto via USA TODAY Sports)

Co jeszcze może powodować spadek oglądalności?

To nie sprawia, że spadek oglądalności NHL jest mniej niepokojący, nawet jeśli był oczekiwany przez głównych graczy. Poza ustaleniami raportu, inne czynniki przyczyniające się do utraty oglądalności ligi w głównych sieciach prawdopodobnie sprowadzają się do kilku kluczowych czynników.

Jako liga składająca się z wysoce zlokalizowanych fanbase, przynajmniej w stosunku do pro sportowych juggernauts jak NFL lub NBA, znaczące rynki prawdopodobnie mają nadmierny wpływ na ratingi ligi jako całości.

W przypadku klubów z dużych rynków, takich jak Chicago Blackhawks, Philadelphia Flyers, a nawet Pittsburgh Penguins, które zmagają się z problemami w tym sezonie, nie jest trudno wyobrazić sobie, że te rynki mają nieproporcjonalny wpływ na sprawy.

Fragmentacja i problemy z dostępnością produktu NHL na różnych platformach, w tym regionalnych sieci sportowych, takich jak podobno zbankrutowany Bally Sports, lub różnych gier NHL na wyłączność ESPN+, z pewnością komplikują sprawy, jak również. Wystarczy krótkie spojrzenie na kilka tablic online, aby zobaczyć frustrację i komplikacje, które prawdopodobnie spowodowały. Nie wspominając o tym, że wymaga to dość skromnego skoku, aby zasugerować, że nowi fani zostali odcięci w wyniku tych ograniczeń, jak również.

Dla tego, co jest warte, fani w mediach społecznościowych wydają się mieć swoje własne teorie i sugestie, dlaczego rzeczy poszły źle w tym roku dla NHL na ESPN i TNT, i jak można naprawić rzeczy.

Więcej z Yahoo Sports