Co oznacza pierwsze zwycięstwo Tylera Reddicka w Pucharze dla niego i RCR

By Bob Pockrass
FOX Sports NASCAR Writer

Tyler Reddick nie tylko zdobył swoje pierwsze w karierze Cup zwycięstwo w niedzielę na torze Road America.

Ustawił się także na przyszłość.

W wieku 26 lat Reddick jest uważany za jedną z potencjalnych przyszłych supergwiazd NASCAR.

Wspinając się po drabinie NASCAR, udowodnił, że potrafi wygrywać wyścigi i mistrzostwa, zdobywając tytuły w Xfinity z dwoma różnymi zespołami (JR Motorsports i Richard Childress Racing).

Kiedy dostał się do Cup, od razu był szybki. W swoich pierwszych dwóch sezonach udowodnił, że może prowadzić okrążenia i dostać się do playoffów na podstawie punktów. Jedyną rzeczą, której nie udowodnił było to, czy potrafi wygrywać na poziomie Cup.

To się zmieniło w niedzielę, kiedy Reddick pokonał jednego z najlepszych (jeśli nie najlepszego) zawodnika na torze w serii Cup – Chase’a Elliotta, który jeździ dla potęgi Cup – Hendrick Motorsports.

To było zwycięstwo, na które Reddick wie, że on i jego zespół zasłużyli.

Tyler Reddick zdobywa pierwsze w karierze zwycięstwo w NASCAR Cup Series

Tyler Reddick scores first career NASCAR Cup Series win

Tyler Reddick po niedzielnym zwycięstwie na torze Road America wreszcie ma na koncie zwycięstwo w Pucharze.

Więc co dalej?

Krótkoterminową odpowiedzią jest start w Pucharze w 2022 roku, jako że Reddick ma już małe doświadczenie w playoffach z zeszłego roku.

Długoterminowa odpowiedź nie jest taka prosta.

Richard Childress powiedział kilka miesięcy temu, że zamierza podnieść opcję Reddicka na 2023 rok. Dla RCR wydaje się to oczywiste, ale Reddick wie również, że praktycznie każdy zespół w garażu chciałby go mieć w swoim składzie. Fakt, że RCR nie podarł całego kontraktu Reddicka i nie podpisał z nim długoterminowego kontraktu, sugeruje, że RCR musi ugruntować długoterminowy sponsoring, aby móc pozwolić sobie na kierowcę takiego kalibru jak Reddick.

Reddick powiedział w sobotę, że RCR rzeczywiście odebrał jego opcję na przyszły rok i będzie jeździł w samochodzie nr 8. Jednak bez względu na to, co ktoś powie, dopóki nie podpisze długoterminowej umowy, pytania pozostaną. A jeśli Reddick podpisze umowę na 2024 rok i później z innym zespołem, nie będzie niczym niezwykłym, jeśli ten zespół będzie negocjował z RCR, aby zwabić Reddicka rok wcześniej.

Szybkie myśli po Road America

Fast Thoughts after Road America

Bob Pockrass przygląda się temu, co oznacza dla niego wygrana Tylera Reddicka i czy może być 17 zwycięzców sezonu zasadniczego.

Podczas gdy Reddick prawdopodobnie doceniłby jakieś długoterminowe zabezpieczenie, jest w dobrej pozycji, aby siedzieć i czekać. Obecny kontrakt telewizyjny trwa do 2024 roku, a nowy może być zrobiony do następnego lata, dając kierowcom lepszy pomysł na to, ile zespoły zarobią. (Kontrakty zawsze mogą zawierać eskalatory, aby dostosować się do tego, co zespoły dostają z umowy telewizyjnej, ale to tylko kolejna przeszkoda w negocjowaniu długoterminowej umowy w obecnym klimacie.)

Przynajmniej trzy z głównych zespołów mogą wkrótce mieć wolne miejsca, jeśli kierowcy przejdą na emeryturę: Joe Gibbs Racing (Martin Truex Jr.), Stewart-Haas Racing (Kevin Harvick) i 23XI Racing (Kurt Busch). Żaden z tych kierowców nie ogłosił swoich zamiarów, ale wszyscy są głęboko w swoich karierach. Również większość zespołów prawdopodobnie nie zawahałaby się zrobić miejsce dla Reddicka, jeśli któryś z ich obecnych kierowców nie osiągnie oczekiwanych rezultatów.

Reddick jest w podobnej sytuacji jak Kyle Larson podczas jego pierwszej renegocjacji kontraktu z Chip Ganassi Racing kilka lat temu. Larson ponownie podpisał kontrakt z Ganassi po części dlatego, że zespół pokazał potencjał i uwierzył w niego, gdy niewielu innych to zrobiło. Larson cieszył się solidnymi latami, ale nigdy nie miał przełomowego, dominującego biegu z Ganassi.

Reddick mógłby spojrzeć na doświadczenie Larsona – wygrał tytuł w swoim pierwszym roku w Hendrick Motorsports – i pomyśleć, że powinien dołączyć do jednej z organizacji, które wygrywały tytuły w ostatnich latach.

Ale te same powody, które zatrzymały Larsona w Ganassi, mogą spowodować, że Reddick odnowi umowę z RCR. Mimo, że jest dzieciakiem z Kalifornii, który nie emanuje szorstkim, oldschoolowym stylem wielu osób w RCR, jego nieustanna pogoń za prędkością i poczucie winy za to, że jest pierwszy, sprawiają, że dobrze pasuje do organizacji.

RCR to organizacja, w której Reddick dojrzał jako kierowca w serii Xfinity po sezonie w JR Motorsports. RCR to organizacja, która zwolniła Daniela Hemrica po zaledwie jednym roku, aby otworzyć miejsce w Pucharze dla Reddicka.

Z pewnością Reddick wie, że inne organizacje osiągnęły więcej; ostatni tytuł RCR w Pucharze przyszedł w 1994 roku, a ostatni raz, kiedy kierowca RCR wystąpił w wyścigu mistrzowskim z szansą na zdobycie tytułu, był 2014 rok. Ale jeśli były jakiekolwiek wątpliwości co do tego, co Reddick może osiągnąć, jeśli chodzi o wygrywanie wyścigów w RCR, zwycięstwo w niedzielę znaczyło wszystko.

„Każdy wygrywa”, powiedział Reddick o potencjalnym wpływie zwycięstwa na jego przyszłość w RCR. „Kiedy jesteśmy w stanie wyjść tam i wygrać w taki sposób, to jest dobre dla wszystkich. Miejmy nadzieję, że będzie to oznaczać więcej długoterminowych partnerstw ze wspaniałymi partnerami.

„To wspaniałe dla wszystkich. Wygrana to potwierdzenie nie tylko dla mnie, ale dla tego zespołu, dla partnerów w RCR.”

Na to właśnie liczy Childress: że zwycięstwo zapoczątkuje rozmowy o długoterminowych umowach, które pozwolą mu zatrzymać Reddicka.

„To zwycięzca. … Musimy po prostu budować na nim dalej” – powiedział Childress o Reddicku. „On wróci w przyszłym roku. Mamy więcej wyścigów do rozegrania. Chcemy ścigać się o mistrzostwo i myślę, że możemy dać mu dobry bieg po mistrzostwo.”

Dzień przed wygraną na Road America, Reddick został zapytany, czy rozpoczął rozmowy z zespołami na temat 2024 roku i obsługi zapytań od innych organizacji.

„To trudna sprawa,” powiedział. „To jest daleko w dół linii. Musisz zdobyć jak najwięcej w teraźniejszości i teraz, ale niektóre z tego, co dzieje się w teraźniejszości i teraz jest ustawione przez to, co robisz [masz zaplanowane] w przyszłości.

„Z pewnością myślę o tym. Mam trochę czasu, chyba.”

Reddick ma jednak czas na rozmowy z drużynami. A po swoim niedzielnym występie wie, że ma siłę przebicia. Ale to nie ułatwi mu decyzji.

Szukasz więcej treści o NASCAR? Zapisz się na FOX Sports NASCAR Newsletter z Bobem Pockrassem!

Na co zwrócić uwagę

Marcowy wyścig na przebudowanym Atlanta Motor Speedway przypominał wyścigi w Daytona lub Talladega, z dużymi blokami, które próbowały odciąć draft.

W tym tygodniu będzie o 20-30 stopni cieplej, a prowadzenie powinno być utrudnione, ponieważ tor jest bardziej śliski i ma mniejszą przyczepność. Jedną ze zmian, która może pomóc w prowadzeniu jest to, że tor wygładził wyboje w Zakręcie 2.

Zespoły zyskały dzięki samochodom Next Gen – a to będzie pierwszy tor, na którym NASCAR ściga się z samochodami Next Gen po raz drugi – więc nie będzie zaskoczeniem, że kierowcy, którzy nie mieli dobrych wyścigów w marcu, odniosą sukces w ten weekend i odwrotnie.

Myśląc głośno

NASCAR odjął Noahowi Gragsonowi 30 punktów i ukarał go grzywną w wysokości 35 000 dolarów za celowe rozbicie Sage’a Karama na Road America. Gragson zdobył 36 punktów w tym wydarzeniu, więc 30-punktowe odjęcie sprawiło, że zakończył wyścig na 31 miejscu (gdzie zakończył go Karam).

Wrak spowodował, że kilku kierowców doznało poważnych uszkodzeń, w tym sześciu zostało wykluczonych z wyścigu.

NASCAR nie ukarał Gragsona podczas wyścigu, decydując się na wystawienie kary w środę. NASCAR powiedział, że chce się upewnić, że nie było mechanicznego problemu i że wrak był celowy.

Podczas gdy zrozumiałe jest, że NASCAR chciałby być metodyczny w wydawaniu kar, to była sytuacja, która musiała być załatwiona w momencie, podczas wyścigu.

Tak, to jest decyzja, ale to jest jeden NASCAR dokonał w przeszłości, i trudno sobie przypomnieć czas, kiedy zespół argumentował, że kierowca miał problem mechaniczny. NASCAR ma byłych kierowców i ludzi, którzy oglądali wyścigi przez długi czas, którzy powinni być w stanie powiedzieć lub przynajmniej podjąć decyzję na podstawie swoich doświadczeń.

Jeśli kierowca nie może kontrolować samochodu lub ma życiorys, który nie prowadzi do korzyści z wątpliwości, niech tak będzie. Tą decyzją w sprawie Gragsona, NASCAR otworzył każdy wypadek na co najmniej kilka dni spekulacji na temat kar. Ani debata, ani fabuła nie wydają się produktywne.

Social spotlight

They said it

„I don’t think [my girlfriend] Alexa enjoyed being around me when I’d run second place. Tak, drugie miejsce nie jest złym miejscem do ukończenia. Ale jesteśmy tu, by wygrywać wyścigi.” –Tyler Reddick

Bob Pockrass spędził dekady na relacjonowaniu sportów motorowych, w tym ostatnich 30 Daytona 500s. Dołączył do FOX Sports w 2019 roku po stints w ESPN, Sporting News, magazynie NASCAR Scene i The (Daytona Beach) News-Journal. Śledź go na Twitterze i Instagramie @bobpockrass. Szukasz więcej treści o NASCAR? Zapisz się na FOX Sports NASCAR Newsletter z Bobem Pockrassem!


NASCAR Cup Series

Dowiedz się więcej z NASCAR Cup Series Śledź swoich ulubieńców, aby otrzymywać informacje o grach, wiadomościach i nie tylko.


in this topic

 Richard Childress Racing Richard Childress Racing

 JR Motorsports JR Motorsports

 Hendrick Motorsports Hendrick Motorsports