Austin Dillon wygrywa w Daytonie, zdobywając miejsce w playoff: Takeaways

By Bob Pockrass
FOX Sports NASCAR Writer

DAYTONA BEACH, Fla. – Austin Dillon wydawał się mieć zapewnione miejsce w NASCAR Cup Series playoffs, a potem NASCAR zdecydował się spędzić ponad trzy godziny na osuszaniu toru wyścigowego tylko po to, by przejechać ostatnie 20 okrążeń na Daytona International Speedway.

Finał sezonu zasadniczego NASCAR był jednym z ociekających deszczem, dramatem i potencjalnymi kontrowersjami, zakończony ostatnimi 20 okrążeniami, w których Dillon stracił prowadzenie, a następnie odzyskał je z trzema okrążeniami pozostałymi do zdobycia trofeum i miejsca w playoffach.

„Przejść przez to wszystko i być w stanie być sprzężonym w momencie, który miał znaczenie jest ważne,” powiedział Dillon. „W każdym sporcie, to jest [ważne], aby dostarczyć, kiedy masz okazję do dostarczenia. … To dobre uczucie, aby to zakończyć”

Ryan Blaney, który brał udział we wczesnym wraku, ukończył wyścig sześć okrążeń niżej, ale na 15. miejscu – tylko 17 z 37 samochodów jechało na metę – i utykał na drodze do miejsca w playoffach jako ranny Martin Truex Jr. uplasował się na ósmym miejscu, kończąc trzy punkty za Blaneyem, aby zdobyć jedno miejsce w playoffach dostępne dla kierowcy, który był bez zwycięstwa w sezonie zasadniczym.

Ryan Blaney o tym, że ledwo udało mu się dostać do playoffów: Jestem wykończony psychicznie

Ryan Blaney on barely making playoffs: I'm mentally drained

Ryan Blaney mówi, że jest psychicznie wyczerpany po dniu roller-coastera, który zakończył się tym, że dostał się do playoffów zaledwie o kilka punktów.

Dillon prowadził, a Truex był na miejscu w playoffach, kiedy wyścig, już przełożony z soboty z powodu deszczu, został wstrzymany na 3 godziny, 19 minut po niedzielnej popołudniowej burzy. NASCAR mógł ogłosić oficjalne zakończenie wyścigu po 140 z zaplanowanych 160 okrążeń (ponieważ wyścig przekroczył półmetek), ale zdecydował się dokończyć finał sezonu zasadniczego.

To był mały cud, że Dillon był nawet na tej pozycji. Na okrążeniu poprzedzającym deszczowe opóźnienie kierowcy walczyli o pozycję, wiedząc, że nadchodzi deszcz i wyścig może się skończyć, kiedy 15 samochodów zderzyło się na mokrym torze, gdy ulewny deszcz zaczął zalewać tor, a NASCAR nie rzucił ostrzeżenia wystarczająco szybko, by zapobiec masakrze.

Dillon, który brał udział we wcześniejszym wraku, jechał na 15. miejscu, gdy doszło do wypadku, i udało mu się wyjść na prowadzenie. Kiedy wyścig został wznowiony, szybko stracił prowadzenie, ale był w stanie dotknąć lidera Austina Cindrica , aby wypchnąć go w górę toru i odzyskać pierwsze miejsce na trzy okrążenia przed końcem.

Austin Dillon wygrywa w Daytona w dzikim finiszu nad Cindricem, Reddickiem

Austin Dillon wins at Daytona in wild finish over Cindric, Reddick

Austin Dillon wygrywa na torze Daytona, aby zapewnić sobie udział w playoffach, po szalonym finiszu z Austinem Cindricem i kolegą z zespołu Tylerem Reddickiem.

Dillon został popchnięty przez kolegę z zespołu Tylera Reddicka na ostatnich kilku okrążeniach, a Reddick zdecydował się zadowolić drugą pozycją zamiast próbować wykonać śmiały ruch po zwycięstwo. Reddick, który w tym roku wygrał już dwa razy i dzięki temu był już w playoffach, pomógł swojemu koledze z zespołu Richard Childress racing miesiąc po tym, jak ogłosił, że opuści zespół po sezonie 2023 na rzecz 23XI Racing.

„On był w pewnym sensie inspirujący dla mnie, aby podnieść moją grę”, powiedział Dillon. „Ma tyle prędkości i stale ją pokazuje. … Kiedy dotarł do mojego tylnego zderzaka, wiedziałem, że mogę mu zaufać”

Szukasz więcej treści o NASCAR? Zapisz się na FOX Sports NASCAR Newsletter z Bobem Pockrassem!

Oto 16-osobowe pole playoff (15 zwycięzców plus jeden kierowca, Blaney, na punkty): Ross Chastain, Austin Cindric, Dillon, Kevin Harvick, Kyle Larson, Reddick, Chase Elliott, Denny Hamlin, Blaney, Chase Briscoe, Kyle Busch, Christopher Bell, Joey Logano, William Byron, Alex Bowman i Daniel Suarez.

Trzy wnioski z mokrego weekendu w Daytonie:

Truex widzi, że szansa na playoff wymyka się spod kontroli

Truex był w stosunkowo dobrej formie po pierwszych dwóch etapach, ponieważ zmniejszył lukę do 10 punktów za Blaneyem – a z Blaneyem kilka okrążeń niżej, wszystko, co musiał zrobić, to trzymać się z dala od kłopotów, a prawdopodobnie będzie dobrze.

Ale wtedy znalazł się w kłopotach, ponieważ został uwikłany w incydent na 58 okrążeniu. Jego samochód był na tyle uszkodzony, że nie miał gwarancji, że skończy z 11 miejscami przed Blaneyem, których potrzebował. Po wznowieniu wyścigu stracił pięć miejsc, a Blaney awansował o 14 miejsc, ponieważ złapał kierowców, których samochody zostały zniszczone we wraku przed opóźnieniem.

„To jest do bani,” powiedział Truex. „Nie ma mowy o słodzeniu tego. Przez cały rok ścigasz się z całych sił, ciężko pracujesz i starasz się robić wszystko, co trzeba, a przychodzą trzy punkty – ciężko to przełknąć.”

MASYWNY wrak zbiera prawie całe pole w Daytona

MASSIVE wreck collects almost entire field at Daytona

Gdy zbliża się deszcz, dwa czołowe samochody luzują się i wrak zbiera prawie całe pole na Daytona International Speedway. Austinowi Dillonowi udaje się przeżyć.

Truex powiedział, że miał zbyt wiele uszkodzeń, by utrzymać miejsca, których potrzebował na ostatnich 20 okrążeniach.

„Bez emocji,” powiedział Truex. „Przyjeżdżasz tu i ścigasz się. To kolejny wyścig. Po prostu przyjeżdżasz tu i próbujesz to zrobić. Zrobiliśmy co w naszej mocy i to nie wystarczyło.”

Blaney mógł się uśmiechnąć

Blaney został zebrany we wraku na 31 okrążeniu i musiał pocić się przez resztę dnia, wliczając w to opóźnienie deszczowe, ponieważ Truex zdobyłby miejsce w playoff, gdyby wyścig nie został wznowiony.

„W pełni zaakceptowałem fakt, że w każdej chwili może spaść deszcz i nas nie będzie” – powiedział Blaney.

Po wznowieniu wyścigu Blaney musiał pogodzić się z faktem, że wiele było poza jego kontrolą.

„Masz tylko nadzieję, że wszystko się ułoży, a wygląda na to, że 19-tka Truexa została tam zepchnięta na pobocze, straciła kilka miejsc i nie była w stanie ich odzyskać” – powiedział Blaney. „Naprawdę nie było nic, co mógłbym zrobić.

„Po prostu jeździsz, próbując przejechać okrążenia i cokolwiek się stanie, to się stanie.”

Od początku wyścigu do mety był to ponad sześciogodzinny rollercoaster dla Blaneya.

„Pójdę do domu, rozbiję piwo i trochę się zrelaksuję, bo to był stresujący dzień” – powiedział Blaney. „To był długi weekend … Masz wrak, a potem trzygodzinne opóźnienie z powodu deszczu.

„Jestem zdecydowanie wykończony psychicznie.”

NASCAR officiating scrutinized

Oczywiście kierowcy, którzy prowadzili w wyścigu, kiedy się rozbili, byli krytyczni wobec NASCAR za to, że nie rzucili ostrzeżenia chwilę wcześniej, kiedy zaczęło padać.

„Czuję, że mają dużo technologii, aby wiedzieć, że deszcz jest bardzo, bardzo blisko”, powiedział Daniel Suarez, który prowadził w tym czasie.

„Nie sądzę, że trudno jest nie postawić nas w takiej sytuacji.”

Denny Hamlin, który walczył wtedy z Suarezem o prowadzenie, powiedział, że sposobem na zapobieżenie temu jest lepsze sędziowanie.

„Dostałem się na prowadzenie we właściwym czasie, ale też złym czasie, ponieważ byliśmy pierwszymi, którzy dostali się na deszcz,” powiedział Hamlin.

Starszy wiceprezes NASCAR Scott Miller powiedział, że organ sankcyjny rzucił żółtą flagę, gdy tylko zobaczył deszcz.

„Unikaliśmy trochę pogody przez jakiś czas”, powiedział Miller. „Nic nie spadło. I nagle pojawił się ten prysznic.

„The pace car was sitting down there on the inside [behind the wall there]. Było jeszcze sucho, kiedy się rozbili. … Po prostu bardzo zła sytuacja dla wszystkich.”

Bob Pockrass spędził dekady na relacjonowaniu sportów motorowych, w tym ostatnich 30 Daytona 500s. Dołączył do FOX Sports w 2019 roku po stints w ESPN, Sporting News, magazynie NASCAR Scene i The (Daytona Beach) News-Journal. Śledź go na Twitterze i Instagramie @bobpockrass. Szukasz więcej treści o NASCAR? Zapisz się na FOX Sports NASCAR Newsletter z Bobem Pockrassem!


NASCAR Cup Series

Dowiedz się więcej z NASCAR Cup Series Śledź swoich ulubieńców, aby otrzymywać informacje o grach, wiadomościach i nie tylko.